Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/27183
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΠάτρας, Δημήτριοςel
dc.contributor.authorΠαπανικολάου, Βασιλικήel
dc.date.accessioned2022-07-01T10:02:12Z-
dc.date.available2022-07-01T10:02:12Z-
dc.date.issued2022el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/27183-
dc.descriptionΔιατριβή (Διδακτορική)--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022.el
dc.description.abstractΣτην παρούσα Διατριβή, αναλύονται τα κοντσέρτα για βιολοντσέλο των Ελλήνων συνθετών Δημήτρη Θέμελη και Ντίνου Κωνσταντινίδη, καθώς και τα ζητήματα δεξιοτεχνίας και μουσικού ύφους των έργων αυτών. Μεταξύ άλλων ζητημάτων στα συγκεκριμένα έργα της Διατριβής, γίνεται έρευνα για την ύπαρξη ελληνικών μουσικών στοιχείων. Η εξέλιξη του βιολοντσέλου ως όργανο στον 19ο και 20ο αιώνα και οι αλλαγές που προέκυψαν διεθνώς στον τρόπο σύνθεσης στον 20ο και 21ο αιώνα, είχαν ως αποτέλεσμα μία ποικιλία συνθέσεων για το συγκεκριμένο όργανο. Ο συνδυασμός των δύο αυτών παραγόντων, οδήγησε αφενός μεν τους συνθέτες να συνθέσουν έργα για βιολοντσέλο, αφετέρου δε, το κοντσέρτο ως μορφή σύνθεσης να γνωρίσει μεγάλη εξέλιξη και οι βιολοντσελίστες να ανακαλύψουν νέες δυνατότητες του οργάνου ως προς την δεξιοτεχνία, την τονικότητα, το ύφος και την ερμηνεία. Το αποτέλεσμα ήταν να αναδειχθούν εξέχοντες βιολοντσελίστες.el
dc.description.abstractThe dissertation is based on the violoncello concertos by Greek composers Dimitris Themelis and Dinos Constantinides and examines the issues regarding their respective musical styles and virtuosity. Among other issues on these specific works, there is an ongoing research for Greek elements. The development of the violoncello in the 19th and 20th century as an instrument and the changes, which have occurred internationally in the way of composing in the 20th and 21st century, have resulted in a variety of compositions. The combination of these two factors have guided on the one hand the composers, to compose music for this instrument and on the other hand, the concerto as a form of composition has undergone a great evolution and the cellists to discover new possibilities for their instrument in virtuosity, tonality, style and interpretation. Consequently, distinguished interpreters have been emerged.el
dc.format.extent323el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνέςel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/en
dc.subjectΒιολοντσέλοel
dc.subjectΝτινος Κωσταντινίδηςel
dc.subjectΔημήτρης Θέμεληςel
dc.subjectΚοντσέρταel
dc.subjectΈλληνες συνθέτεςel
dc.titleΚοντσέρτα για βιολοντσέλο των Ελλήνων συνθετών Δημήτρη Θέμελη και Ντίνου Κωνσταντινίδη, ζητήματα δεξιοτεχνίας και μουσικού ύφουςel
dc.title.alternativeVioloncello concertos by Greek composers Dimitris Themelis and Dinos Constantinides, virtuosity and musical style issuesen
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.committeememberΖέρβας, Αθανάσιοςel
dc.contributor.committeememberΚαραστάθης, Άρηςel
dc.contributor.committeememberΠολίτης, Ευγένιοςel
dc.contributor.committeememberΡεντζεπέρη, Άννα-Μαρίαel
dc.contributor.committeememberΑστεριάδου, Μαρίαel
dc.contributor.committeememberΓεωργοτάς, Ανδρέαςel
dc.contributor.departmentΠανεπιστήμιο Μακεδονίας. Τμήμα Μουσικής Επιστήμης & Τέχνης (ΜΕΤ)el
Appears in Collections:Τμήμα Μουσικής Επιστήμης & Τέχνης (Δ)



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons