Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/25082
Συγγραφέας: Κεϊσίδου, Ροδή
Τίτλος: Ο ρόλος του καθοδηγητή (mentoring) κατά την ανέλιξη των γυναικών σε διευθυντικές θέσεις σε σχολικές μονάδες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Ημερομηνία Έκδοσης: 2021
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης
Επόπτης Καθηγητής: Βαλκάνος, Ευθύμιος
Περίληψη: Η παρούσα διπλωματική εργασία με τίτλο : «Ο ρόλος του καθοδηγητή (mentoring) κατά την ανέλιξη των γυναικών σε διευθυντικές θέσεις σε σχολικές μονάδες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης», στόχο έχει να διερευνήσει την ανάγκη ύπαρξης ενός καθοδηγητή στην ζωή των γυναικών. Στο θεωρητικό μέρος παρουσιάζονται εκτενώς, μέσα από έρευνες που έχουν διεξαχθεί στο εξωτερικό και στο εσωτερικό, οι σημασιολογικές έννοιες του καθοδηγητή, του καθοδηγούμενου και ποια οφέλη ανακύπτουν από αυτήν την καθοδηγητική σχέση που δημιουργείται. Παράλληλα, αποκομίζει οφέλη η ίδια η εκπαιδευτική κοινότητα από την σχέση συνεργασίας και ανταλλαγής εμπειριών και πληροφοριών τόσο από την πλευρά του μέντορα όσο και από την πλευρά του καθοδηγούμενου. Αυτό θα βοηθήσει για να γίνει περισσότερο κατανοητή η σχέση του καθοδηγητή ειδικότερα στην ζωή των γυναικών. Στη συνέχεια του θεωρητικού πλαισίου παρουσιάζεται ο μέντορας στην επαγγελματική πορεία των γυναικών στην εκπαίδευση και αναφέρονται τα προσκόμματα, οι φραγμοί και η γνωστή γυάλινη οροφή που εμφανίζεται κατά την ανέλιξή τους. Οι έρευνες που έχουν διεξαχθεί παρουσιάζουν μία ποικιλία αποτελεσμάτων, καθώς ένα μέρος των γυναικών υποστηρίζει την ύπαρξη του καθοδηγητή στη ζωή τους και την θεωρεί αναγκαία. Ωστόσο, υπάρχει μία μερίδα γυναικών που τον χαρακτηρίζουν περιττό, καθώς δεν προσφέρει τίποτα παραπάνω από αυτά που μπορούν οι γυναίκες να καταφέρουν και μόνες τους. Στο ερευνητικό μέρος, στόχος είναι να διερευνηθεί η ανάγκη ύπαρξης ενός μέντορα στην επαγγελματική ζωή των γυναικών που έχουν αναλάβει διευθυντική θέση σε σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Παράλληλα, διερευνάται και η ύπαρξη στερεοτύπων και κοινωνικών ανισοτήτων στην ζωή των γυναικών τόσο κατά την διάρκεια της εκπαιδευτικής τους ζωής όσο και της διευθυντικής θέσης την οποία κατέχουν.
Λέξεις Κλειδιά: Mentoring
Καθοδηγητής
Καθοδηγούμενος
Ανέλιξη γυναικών
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2021.
Δικαιώματα: Attribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
KeisidouRodiMsc2021.pdf1.12 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα
KeisidouRodiMsc2021present.pdf469.06 kBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons