Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23964
Συγγραφέας: Μαυρίδου, Ελένη
Τίτλος: Διερεύνηση των γνώσεων και απόψεων των εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής σχετικά με την συμπτωματολογία των διαταραχών συμπεριφοράς και των μεθόδων αντιμετώπισής τους εντός και εκτός τάξης
Ημερομηνία Έκδοσης: 2020
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή
Επόπτης Καθηγητής: Γιαννούλη, Βασιλική
Περίληψη: Το ποσοστό των μαθητών με ακαδημαϊκές και συναισθηματικές δυσκολίες και προβλήματα συμπεριφοράς που φοιτούν στη γενική τάξη αυξάνεται συνεχώς και σε παγκόσμιο επίπεδο. Οι διαταραχές συμπεριφοράς στην παιδική ηλικία αντιπροσωπεύουν τις πιο επίμονες μορφές διαπροσωπικών δυσλειτουργιών, οι οποίες επηρεάζουν και εμποδίζουν την σχολική προσαρμογή και ένταξη του παιδιού (Wilmshurst, 2011). Οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα παιδιά σε ακαδημαϊκό επίπεδο προκαλούν συναισθήματα θυμού, απογοήτευσης και συνδέονται με επιθετική συμπεριφορά και απομόνωση. Εξαιτίας της συμπεριφοράς τους τα παιδιά απορρίπτονται από τους συμμαθητές τους και βιώνουν τα αρνητικά συναισθήματα, τις επιπλήξεις και την έμμεση απόρριψη των εκπαιδευτικών. Από την πλευρά τους οι εκπαιδευτικοί νιώθουν άγχος, ανασφάλεια, θυμό και έλλειψη κατάλληλης εκπαίδευσης για την διαχείριση προβλημάτων συμπεριφοράς, καθώς και απουσία συμβουλευτικής και καθοδήγησης από τους ειδικούς επαγγελματίες. Η παρούσα έρευνα μελετά τις γνώσεις 153 εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης , γενικής και ειδικής αγωγής ως προς τα συμπτώματα των διαταρακτικών συμπεριφορών και τους τρόπους αντιμετώπισής τους εντός και εκτός τάξης, μέσω της συμπλήρωσης αυτοσχέδιου ερωτηματολογίου. Από την έρευνα προέκυψε η μεγάλη ανάγκη κατάρτισης των εκπαιδευτικών σε θέματα διδακτικής, στρατηγικών διδασκαλίας και διαχείρισης της τάξης. Επιβεβαιώθηκε η διαφορά γνώσεων των δύο ειδικοτήτων, και η αδυναμία των εκπαιδευτικών γενικής αγωγής να σχεδιάζουν τα μέσα αξιολόγησης που χρησιμοποιούν και να ακολουθούν εξατομικευμένη προσέγγιση. Το ενθαρρυντικό εύρημα είναι αφενός μεν ότι οι εκπαιδευτικοί δεν αγνοούν τις αποκλίνουσες συμπεριφορές, αφετέρου δε ότι διερευνούν τα αίτιά τους, λαμβάνουν υπόψη το ψυχολογικό υπόβαθρο των παιδιών και σχεδιάζουν στόχους ανάλογους με τις δυνατότητες και τις ανάγκες των μαθητών.
Λέξεις Κλειδιά: Αποκλίνουσα συμπεριφορά
Αντιλήψεις εκπαιδευτικών
Στρατηγικές διδασκαλίας
Συναισθηματικές και συμπεριφορικές διαταραχές
Διαχείριση της τάξης
Παρέμβαση
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020
Δικαιώματα: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
MavridouEleniMsc2020.pdf1.92 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons