Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23964
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΓιαννούλη, Βασιλικήel
dc.contributor.authorΜαυρίδου, Ελένηel
dc.date.accessioned2020-04-03T11:07:14Z-
dc.date.available2020-04-03T11:07:14Z-
dc.date.issued2020el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23964-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020el
dc.description.abstractΤο ποσοστό των μαθητών με ακαδημαϊκές και συναισθηματικές δυσκολίες και προβλήματα συμπεριφοράς που φοιτούν στη γενική τάξη αυξάνεται συνεχώς και σε παγκόσμιο επίπεδο. Οι διαταραχές συμπεριφοράς στην παιδική ηλικία αντιπροσωπεύουν τις πιο επίμονες μορφές διαπροσωπικών δυσλειτουργιών, οι οποίες επηρεάζουν και εμποδίζουν την σχολική προσαρμογή και ένταξη του παιδιού (Wilmshurst, 2011). Οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα παιδιά σε ακαδημαϊκό επίπεδο προκαλούν συναισθήματα θυμού, απογοήτευσης και συνδέονται με επιθετική συμπεριφορά και απομόνωση. Εξαιτίας της συμπεριφοράς τους τα παιδιά απορρίπτονται από τους συμμαθητές τους και βιώνουν τα αρνητικά συναισθήματα, τις επιπλήξεις και την έμμεση απόρριψη των εκπαιδευτικών. Από την πλευρά τους οι εκπαιδευτικοί νιώθουν άγχος, ανασφάλεια, θυμό και έλλειψη κατάλληλης εκπαίδευσης για την διαχείριση προβλημάτων συμπεριφοράς, καθώς και απουσία συμβουλευτικής και καθοδήγησης από τους ειδικούς επαγγελματίες. Η παρούσα έρευνα μελετά τις γνώσεις 153 εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης , γενικής και ειδικής αγωγής ως προς τα συμπτώματα των διαταρακτικών συμπεριφορών και τους τρόπους αντιμετώπισής τους εντός και εκτός τάξης, μέσω της συμπλήρωσης αυτοσχέδιου ερωτηματολογίου. Από την έρευνα προέκυψε η μεγάλη ανάγκη κατάρτισης των εκπαιδευτικών σε θέματα διδακτικής, στρατηγικών διδασκαλίας και διαχείρισης της τάξης. Επιβεβαιώθηκε η διαφορά γνώσεων των δύο ειδικοτήτων, και η αδυναμία των εκπαιδευτικών γενικής αγωγής να σχεδιάζουν τα μέσα αξιολόγησης που χρησιμοποιούν και να ακολουθούν εξατομικευμένη προσέγγιση. Το ενθαρρυντικό εύρημα είναι αφενός μεν ότι οι εκπαιδευτικοί δεν αγνοούν τις αποκλίνουσες συμπεριφορές, αφετέρου δε ότι διερευνούν τα αίτιά τους, λαμβάνουν υπόψη το ψυχολογικό υπόβαθρο των παιδιών και σχεδιάζουν στόχους ανάλογους με τις δυνατότητες και τις ανάγκες των μαθητών.el
dc.format.extent109el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνέςel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subjectΑποκλίνουσα συμπεριφοράel
dc.subjectΑντιλήψεις εκπαιδευτικώνel
dc.subjectΣτρατηγικές διδασκαλίαςel
dc.subjectΣυναισθηματικές και συμπεριφορικές διαταραχέςel
dc.subjectΔιαχείριση της τάξηςel
dc.subjectΠαρέμβασηel
dc.titleΔιερεύνηση των γνώσεων και απόψεων των εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής σχετικά με την συμπτωματολογία των διαταραχών συμπεριφοράς και των μεθόδων αντιμετώπισής τους εντός και εκτός τάξηςel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγήel
Appears in Collections:ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MavridouEleniMsc2020.pdf1.92 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons