Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22930
Συγγραφέας: Παπαβασιλείου, Ειρήνη
Τίτλος: Σύγκριση των επιδόσεων μαθητών Δ’ Δημοτικού με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες στην επίλυση προβλημάτων διαίρεσης υποστηριζόμενων από διάφορα είδη εικονιστικών αναπαραστάσεων
Αλλοι τίτλοι: Comparing the achievement of 4th graders with mild disabilities in division problems supported by different types of iconic representations
Ημερομηνία Έκδοσης: 2019
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Επόπτης Καθηγητής: Αγαλιώτης, Ιωάννης
Περίληψη: Οι εικόνες είναι ένα μέσο οπτικοποίησης των λεκτικών προβλημάτων. Καθώς όμως υπάρχει πληθώρα εικονιστικών αναπαραστάσεων εξετάζεται η επίδραση του κάθε είδους στις επιδόσεις των μαθητών αλλά και η προτίμηση των ίδιων των μαθητών συγκεκριμένα από την ομάδα των μαθητών με Ήπιες Εκπαιδευτικές Ανάγκες. Μέσα από τη σύγκριση των αναπαραστατικών εικόνων, οι οποίες παρέχουν πληροφορίες σχετικά με ό,τι αναφέρεται εντός του λεκτικού προβλήματος και των σχηματικών αναπαραστάσεων μέσω της μοντελοποίησης, οι οποίες προσφέρουν συσχέτιση των δεδομένων του προβλήματος με αφαιρετικό τρόπο αναδείχθηκε το δεύτερο είδος εικόνων. Πιο συγκεκριμένα, στα προβλήματα διαίρεσης όπου εξετάστηκαν μαθητές της Δ’ Δημοτικού με ΗΕΑ αξιολόγησαν τις σχηματικές αναπαραστάσεις ως πιο βοηθητικές. Επίσης, σημείωσαν μεγαλύτερα ποσοστά επιτυχίας στις επιδόσεις τους στην εξέταση που πλαισιώνονταν από αυτό το είδος των εικονιστικών αναπαραστάσεων. Μικρή διαφοροποίηση παρατηρήθηκε μεταξύ των δύο φύλων. Τα αγόρια παρουσίασαν καλύτερες επιδόσεις έναντι των κοριτσιών στην επίλυση προβλημάτων που οπτικοποιούνταν με σχηματικές αναπαραστάσεις. Τα συμπεράσματα της παρούσας έρευνας προστίθενται στο ευρύτερο σύνολο των σύγχρονων ερευνών σχετικά με τον θετικό ρόλο της μοντελοποίησης στην επίλυση των προβλημάτων.
Λέξεις Κλειδιά: Σχηματικές αναπαραστάσεις
Μοντελοποίηση προβλήματος
Οπτικοποίηση προβλήματος
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019
Δικαιώματα: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
PapavasileiouEiriniMsc2019.pdf1.65 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons