Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22930
Author: Παπαβασιλείου, Ειρήνη
Title: Σύγκριση των επιδόσεων μαθητών Δ’ Δημοτικού με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες στην επίλυση προβλημάτων διαίρεσης υποστηριζόμενων από διάφορα είδη εικονιστικών αναπαραστάσεων
Alternative Titles: Comparing the achievement of 4th graders with mild disabilities in division problems supported by different types of iconic representations
Date Issued: 2019
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Supervisor: Αγαλιώτης, Ιωάννης
Abstract: Οι εικόνες είναι ένα μέσο οπτικοποίησης των λεκτικών προβλημάτων. Καθώς όμως υπάρχει πληθώρα εικονιστικών αναπαραστάσεων εξετάζεται η επίδραση του κάθε είδους στις επιδόσεις των μαθητών αλλά και η προτίμηση των ίδιων των μαθητών συγκεκριμένα από την ομάδα των μαθητών με Ήπιες Εκπαιδευτικές Ανάγκες. Μέσα από τη σύγκριση των αναπαραστατικών εικόνων, οι οποίες παρέχουν πληροφορίες σχετικά με ό,τι αναφέρεται εντός του λεκτικού προβλήματος και των σχηματικών αναπαραστάσεων μέσω της μοντελοποίησης, οι οποίες προσφέρουν συσχέτιση των δεδομένων του προβλήματος με αφαιρετικό τρόπο αναδείχθηκε το δεύτερο είδος εικόνων. Πιο συγκεκριμένα, στα προβλήματα διαίρεσης όπου εξετάστηκαν μαθητές της Δ’ Δημοτικού με ΗΕΑ αξιολόγησαν τις σχηματικές αναπαραστάσεις ως πιο βοηθητικές. Επίσης, σημείωσαν μεγαλύτερα ποσοστά επιτυχίας στις επιδόσεις τους στην εξέταση που πλαισιώνονταν από αυτό το είδος των εικονιστικών αναπαραστάσεων. Μικρή διαφοροποίηση παρατηρήθηκε μεταξύ των δύο φύλων. Τα αγόρια παρουσίασαν καλύτερες επιδόσεις έναντι των κοριτσιών στην επίλυση προβλημάτων που οπτικοποιούνταν με σχηματικές αναπαραστάσεις. Τα συμπεράσματα της παρούσας έρευνας προστίθενται στο ευρύτερο σύνολο των σύγχρονων ερευνών σχετικά με τον θετικό ρόλο της μοντελοποίησης στην επίλυση των προβλημάτων.
Keywords: Σχηματικές αναπαραστάσεις
Μοντελοποίηση προβλήματος
Οπτικοποίηση προβλήματος
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PapavasileiouEiriniMsc2019.pdf1.65 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons