Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22786
Συγγραφέας: Μαυροματάκη, Ευφημία
Τίτλος: Εμπειρία του δημόσιου χώρου και άτυπη μάθηση
Ημερομηνία Έκδοσης: 2019
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή
Επόπτης Καθηγητής: Δαγδιλέλης, Βασίλειος
Περίληψη: Η παρούσα βιβλιογραφική έρευνα επιχειρεί να εξετάσει την δυνατότητα άτυπης μάθησης ενηλίκων στον δημόσιο χώρο της πόλης. Η μάθηση είναι μια νοητική διεργασία που μπορεί να συμβαίνει καθημερινά μέσα από την εμπειρία του ατόμου. Η μάθηση μπορεί να συμβεί όταν το άτομο έχει μια ενεργή στάση και λειτουργεί με αυτενέργεια και υπευθυνότητα για τον περιβάλλον, αυτή η στάση μπορεί να προσφέρει μια αίσθηση αυτοπραγμάτωσης και μια ισχυρή αίσθηση ταυτότητας. Ο δημόσιος χώρος της πόλης είναι κατ’ εξοχήν συνδεδεμένος με έννοιες όπως η κοινωνική ζωή, η ελευθερία και η πολιτική έκφραση λόγω του κοινόχρηστου και ανοιχτού χαρακτήρα που έχει. Ο αστικός χώρος επίσης περιέχει και πολλά υλικά και άυλα ιστορικά ίχνη. Ο δημόσιος χώρος είναι το πεδίο εξέλιξης της καθημερινής δραστηριότητας των ανθρώπων και σε αυτόν συμβαίνουν καθημερινά γεγονότα που εξελίσσονται με έναν απρόβλεπτο, απρογραμμάτιστο και αυθόρμητο τρόπο. Ο χώρος του τοπικού δρόμου, του πάρκου, της πλατείας μπορούν να λειτουργήσουν ως καταλύτες επικοινωνίας μεταξύ των κάτοικων της περιοχής σε καθημερινή βάση. Η κοινωνική δράση του ατόμου μέσα στην πόλη είναι μια δυνατότητα που μπορεί να δημιουργήσει νόημα και να δώσει πληροφορίες αλλά και ευκαιρίες για αναστοχασμό και επανατοποθέτηση. Η δράση σε ένα συλλογικό πλαίσιο για τον χώρο της πόλης και η χειραφετημένη διεκδίκηση για αυτόν μπορεί να παρακινήσει την διαδικασία μάθησης. Δράσεις που μπορούν να συμβούν η να οργανωθούν με βάση έναν χώρο αναφοράς μπορούν να ενθαρρύνουν την άτυπη μάθηση, όπως είναι το παιχνίδι και ο θεατρικός πειραματισμός.
Λέξεις Κλειδιά: Άτυπη μάθηση
Δημόσιος χώρος
Συλλογική δράση
Πλατεία
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019
Δικαιώματα: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
MauromatakiEufimiaMsc2019.pdf1.48 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons