Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22786
Author: | Μαυροματάκη, Ευφημία |
Title: | Εμπειρία του δημόσιου χώρου και άτυπη μάθηση |
Date Issued: | 2019 |
Department: | Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή |
Supervisor: | Δαγδιλέλης, Βασίλειος |
Abstract: | Η παρούσα βιβλιογραφική έρευνα επιχειρεί να εξετάσει την δυνατότητα άτυπης μάθησης ενηλίκων στον δημόσιο χώρο της πόλης. Η μάθηση είναι μια νοητική διεργασία που μπορεί να συμβαίνει καθημερινά μέσα από την εμπειρία του ατόμου. Η μάθηση μπορεί να συμβεί όταν το άτομο έχει μια ενεργή στάση και λειτουργεί με αυτενέργεια και υπευθυνότητα για τον περιβάλλον, αυτή η στάση μπορεί να προσφέρει μια αίσθηση αυτοπραγμάτωσης και μια ισχυρή αίσθηση ταυτότητας. Ο δημόσιος χώρος της πόλης είναι κατ’ εξοχήν συνδεδεμένος με έννοιες όπως η κοινωνική ζωή, η ελευθερία και η πολιτική έκφραση λόγω του κοινόχρηστου και ανοιχτού χαρακτήρα που έχει. Ο αστικός χώρος επίσης περιέχει και πολλά υλικά και άυλα ιστορικά ίχνη. Ο δημόσιος χώρος είναι το πεδίο εξέλιξης της καθημερινής δραστηριότητας των ανθρώπων και σε αυτόν συμβαίνουν καθημερινά γεγονότα που εξελίσσονται με έναν απρόβλεπτο, απρογραμμάτιστο και αυθόρμητο τρόπο. Ο χώρος του τοπικού δρόμου, του πάρκου, της πλατείας μπορούν να λειτουργήσουν ως καταλύτες επικοινωνίας μεταξύ των κάτοικων της περιοχής σε καθημερινή βάση. Η κοινωνική δράση του ατόμου μέσα στην πόλη είναι μια δυνατότητα που μπορεί να δημιουργήσει νόημα και να δώσει πληροφορίες αλλά και ευκαιρίες για αναστοχασμό και επανατοποθέτηση. Η δράση σε ένα συλλογικό πλαίσιο για τον χώρο της πόλης και η χειραφετημένη διεκδίκηση για αυτόν μπορεί να παρακινήσει την διαδικασία μάθησης. Δράσεις που μπορούν να συμβούν η να οργανωθούν με βάση έναν χώρο αναφοράς μπορούν να ενθαρρύνουν την άτυπη μάθηση, όπως είναι το παιχνίδι και ο θεατρικός πειραματισμός. |
Keywords: | Άτυπη μάθηση Δημόσιος χώρος Συλλογική δράση Πλατεία |
Information: | Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019 |
Rights: | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές |
Appears in Collections: | ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
MauromatakiEufimiaMsc2019.pdf | 1.48 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License