Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22786
Author: Μαυροματάκη, Ευφημία
Title: Εμπειρία του δημόσιου χώρου και άτυπη μάθηση
Date Issued: 2019
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή
Supervisor: Δαγδιλέλης, Βασίλειος
Abstract: Η παρούσα βιβλιογραφική έρευνα επιχειρεί να εξετάσει την δυνατότητα άτυπης μάθησης ενηλίκων στον δημόσιο χώρο της πόλης. Η μάθηση είναι μια νοητική διεργασία που μπορεί να συμβαίνει καθημερινά μέσα από την εμπειρία του ατόμου. Η μάθηση μπορεί να συμβεί όταν το άτομο έχει μια ενεργή στάση και λειτουργεί με αυτενέργεια και υπευθυνότητα για τον περιβάλλον, αυτή η στάση μπορεί να προσφέρει μια αίσθηση αυτοπραγμάτωσης και μια ισχυρή αίσθηση ταυτότητας. Ο δημόσιος χώρος της πόλης είναι κατ’ εξοχήν συνδεδεμένος με έννοιες όπως η κοινωνική ζωή, η ελευθερία και η πολιτική έκφραση λόγω του κοινόχρηστου και ανοιχτού χαρακτήρα που έχει. Ο αστικός χώρος επίσης περιέχει και πολλά υλικά και άυλα ιστορικά ίχνη. Ο δημόσιος χώρος είναι το πεδίο εξέλιξης της καθημερινής δραστηριότητας των ανθρώπων και σε αυτόν συμβαίνουν καθημερινά γεγονότα που εξελίσσονται με έναν απρόβλεπτο, απρογραμμάτιστο και αυθόρμητο τρόπο. Ο χώρος του τοπικού δρόμου, του πάρκου, της πλατείας μπορούν να λειτουργήσουν ως καταλύτες επικοινωνίας μεταξύ των κάτοικων της περιοχής σε καθημερινή βάση. Η κοινωνική δράση του ατόμου μέσα στην πόλη είναι μια δυνατότητα που μπορεί να δημιουργήσει νόημα και να δώσει πληροφορίες αλλά και ευκαιρίες για αναστοχασμό και επανατοποθέτηση. Η δράση σε ένα συλλογικό πλαίσιο για τον χώρο της πόλης και η χειραφετημένη διεκδίκηση για αυτόν μπορεί να παρακινήσει την διαδικασία μάθησης. Δράσεις που μπορούν να συμβούν η να οργανωθούν με βάση έναν χώρο αναφοράς μπορούν να ενθαρρύνουν την άτυπη μάθηση, όπως είναι το παιχνίδι και ο θεατρικός πειραματισμός.
Keywords: Άτυπη μάθηση
Δημόσιος χώρος
Συλλογική δράση
Πλατεία
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MauromatakiEufimiaMsc2019.pdf1.48 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons