Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22124
Συγγραφέας: Καπαγερίδου, Ειρήνη-Σαΐα
Τίτλος: Η κοινωνική στήριξη των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης απέναντι στους μαθητές με οπτική αναπηρία
Ημερομηνία Έκδοσης: 2018
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Επόπτης Καθηγητής: Παπαδόπουλος, Κωνσταντίνος
Περίληψη: Η σπουδαιότητα της κοινωνικής στήριξης για τις ζωές των ανθρώπων είναι αδιαμφισβήτητη. Έχει διαπιστωθεί πως η κοινωνική στήριξη είναι απαραίτητη για τους έφηβους με οπτική αναπηρία και πως οι εκπαιδευτικοί αποτελούν μια σημαντική πηγή κοινωνικής στήριξης. Μέσω της κοινωνικής στήριξης, πρακτικής και συναισθηματικής, οι μαθητές με οπτική αναπηρία αποκτούν πολύτιμα οφέλη, συνολικά για τη ζωή τους. Γι’ αυτό, στην παρούσα έρευνα μελετήθηκε η παροχή της κοινωνικής στήριξης από τους εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης προς τους μαθητές με οπτική αναπηρία. Αρχικά, ερευνήθηκε ο βαθμός στον οποίο παρέχεται η κοινωνική στήριξη από τους εκπαιδευτικούς και έπειτα μελετήθηκαν τα δημογραφικά χαρακτηριστικά των εκπαιδευτικών και των μαθητών σε σχέση με την παροχή της κοινωνικής στήριξης. Αν δηλαδή, τα δημογραφικά των εκπαιδευτικών και των μαθητών επηρεάζουν την παροχή της κοινωνικής στήριξης. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με τη χρήση ενός ερωτηματολογίου, το οποίο μετρά την πρακτική και τη συναισθηματική στήριξη. Στην έρευνα έλαβαν μέρος 91 εκπαιδευτικοί. Τα αποτελέσματα που προέκυψαν από τη συγκεκριμένη έρευνα είναι θετικά, όσον αφορά την παροχή κοινωνικής στήριξης. Απ’ ότι φαίνεται, οι εκπαιδευτικοί της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης παρέχουν σε αρκετά ικανοποιητικό βαθμό πρακτική και συναισθηματική στήριξη. Τα δημογραφικά των εκπαιδευτικών αποδεικνύεται πως δεν επηρεάζουν σε σημαντικό βαθμό την παροχή της κοινωνικής στήριξης, ούτε όμως και το φύλο των μαθητών με οπτική αναπηρία. Αυτό που διαπιστώνεται, είναι πως πολύ σημαντικό ρόλο παίζει ο βαθμός της οπτικής αναπηρίας, στην παροχή στήριξης (πρακτικής και συναισθηματικής) των εκπαιδευτικών απέναντι στους μαθητές με οπτική αναπηρία.
Λέξεις Κλειδιά: Κοινωνική στήριξη
Οπτική αναπηρία
Εκπαιδευτικοί
Έφηβοι
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018
Δικαιώματα: Attribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
KapageridouEirini-SaiaMsc2018.pdf1.28 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons