Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/21208
Συγγραφέας: Αγγελόπουλος, Στέργιος
Τίτλος: Διδασκαλία γνωστικού σχήματος προβλημάτων αφαίρεσης, σε μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες: η σημασία των πολλαπλών τροπών αναπαράστασης της γνώσης.
Ημερομηνία Έκδοσης: 2017
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Επόπτης Καθηγητής: Αγαλιώτης, Ιωάννης
Περίληψη: Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή έχει ως θέμα μια διδακτική παρέμβαση σε μαθητές με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες (ΕΜΔ), με στόχο την δόμηση και ενεργοποίηση του γνωστικού σχήματος σε προβλήματα αφαίρεσης, σύγκρισης και εξομοίωσης. Η διδασκαλία του γνωστικού σχήματος των πράξεων έγινε διαμέσου πολλαπλών τρόπων αναπαράστασης (ΠΤΑ) της γνώσης (χειραπτικών υλικών, εικόνων και αριθμητικών συμβόλων) και ακολούθησε τα στάδια της πλήρους αποτελεσματικής διδασκαλίας (effective instruction). Για τον έλεγχο της αποτελεσματικότητας της παρέμβασης και της διατήρησης της γνώσης, καθώς επίσης και για την εξαγωγή των αντίστοιχων συμπερασμάτων, διενεργήθηκαν αξιολογήσεις πριν από την παρέμβαση, ακριβώς μετά από αυτήν, αλλά και 2,5 εβδομάδες μετά την ολοκλήρωση της. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η αντίληψη του γνωστικού σχήματος προβλημάτων αφαίρεσης, σύγκρισης και εξομοίωσης, βελτιώθηκε σημαντικά, γεγονός που αποτυπώθηκε στην υψηλότερη επίδοση των συμμετεχόντων μετά την παρέμβαση και στη σημαντική διατήρηση της γνώσης που κατέκτησαν κατά τον επανέλεγχο.
Λέξεις Κλειδιά: Μαθηματικά
Γνωστικό σχήμα των πράξεων
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017.
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
AngelopoulosStegriosMsc2017.pdf1.3 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στην ΨΗΦΙΔΑ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.