Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/21208
Author: Αγγελόπουλος, Στέργιος
Title: Διδασκαλία γνωστικού σχήματος προβλημάτων αφαίρεσης, σε μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες: η σημασία των πολλαπλών τροπών αναπαράστασης της γνώσης.
Date Issued: 2017
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Supervisor: Αγαλιώτης, Ιωάννης
Abstract: Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή έχει ως θέμα μια διδακτική παρέμβαση σε μαθητές με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες (ΕΜΔ), με στόχο την δόμηση και ενεργοποίηση του γνωστικού σχήματος σε προβλήματα αφαίρεσης, σύγκρισης και εξομοίωσης. Η διδασκαλία του γνωστικού σχήματος των πράξεων έγινε διαμέσου πολλαπλών τρόπων αναπαράστασης (ΠΤΑ) της γνώσης (χειραπτικών υλικών, εικόνων και αριθμητικών συμβόλων) και ακολούθησε τα στάδια της πλήρους αποτελεσματικής διδασκαλίας (effective instruction). Για τον έλεγχο της αποτελεσματικότητας της παρέμβασης και της διατήρησης της γνώσης, καθώς επίσης και για την εξαγωγή των αντίστοιχων συμπερασμάτων, διενεργήθηκαν αξιολογήσεις πριν από την παρέμβαση, ακριβώς μετά από αυτήν, αλλά και 2,5 εβδομάδες μετά την ολοκλήρωση της. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η αντίληψη του γνωστικού σχήματος προβλημάτων αφαίρεσης, σύγκρισης και εξομοίωσης, βελτιώθηκε σημαντικά, γεγονός που αποτυπώθηκε στην υψηλότερη επίδοση των συμμετεχόντων μετά την παρέμβαση και στη σημαντική διατήρηση της γνώσης που κατέκτησαν κατά τον επανέλεγχο.
Keywords: Μαθηματικά
Γνωστικό σχήμα των πράξεων
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017.
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
AngelopoulosStegriosMsc2017.pdf1.3 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.