Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/28737
Συγγραφέας: Μεραχτσάκη, Θεοδώρα
Τίτλος: Σύγκριση μαθητών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες ή αυτισμό υψηλής λειτουργικότητας ως προς τις φιλικές σχέσεις: μια συστηματική βιβλιογραφική ανασκόπηση
Ημερομηνία Έκδοσης: 2023
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Επόπτης Καθηγητής: Αγαλιώτης, Ιωάννης
Περίληψη: Οι φιλικές σχέσεις τις οποίες αναπτύσσει ένα άτομο από την παιδική του κιόλας ηλικία είναι από τις πιο σημαντικές σχέσεις σε διαπροσωπικό επίπεδο και τόσο οι δυσκολίες σε αυτό, όσο και η έλλειψη τους έχει ως αποτέλεσμα την ανάπτυξη δυσάρεστων συναισθημάτων αλλά και την πρόκληση δυσάρεστων καταστάσεων. Η φύση των σχέσεων αυτών διαφοροποιείται τόσο με το πέρασμα του χρόνου όσο και με την επίδραση διαφόρων κοινωνικών αλλά και συναισθηματικών παραγόντων. Η σπουδαιότητα της φιλίας στα άτομα με αναπηρία ενέχει ένα διαφορετικό αλλά εξίσου καθοριστικό ρόλο στην συναισθηματική και κοινωνική τους ανάπτυξη. Τα παιδιά με αναπηρία ανάλογα με τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν βιώνουν διαφορετικά τη φιλία αλλά και την αξιοποίηση των κοινωνικών δεξιοτήτων. Η παρούσα μελέτη επιχειρεί μέσα από τη βιβλιογραφική ανασκόπηση 12 μελετών (6 μελέτες για την ικανότητα των μαθητών με ΕΜΔ ως προς τις φιλικές σχέσεις και 6 μελέτες για τους μαθητές με Αυτισμό Υψηλής Λειτουργικότητας ως προς το ίδιο ερευνητικό αντικείμενο), να ερευνήσει τον τρόπο με τον οποίο βιώνουν τις φιλικές σχέσεις οι μαθητές των δυο αυτών ομάδων. Από τα αποτελέσματα της έρευνας διαφάνηκε πως οι δυο αυτές ομάδες παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες έχουν πολλά κοινά σημεία στο πως βιώνουν τις φιλικές σχέσεις και στο πως αξιοποιούν τις κοινωνικές δεξιότητες προκειμένου να επιτύχουν την ανάπτυξη και διατήρηση φιλικών σχέσεων με τους συμμαθητές τους με και χωρίς αναπηρία.
Λέξεις Κλειδιά: Φιλικές σχέσεις
Κοινωνικές δεξιότητες
Μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες
Μαθητές με αυτισμό υψηλής λειτουργικότητας
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023.
Δικαιώματα: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
MerachtsakiTheodoraMsc2023.pdf830.32 kBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons