Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/28737
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΑγαλιώτης, Ιωάννηςel
dc.contributor.authorΜεραχτσάκη, Θεοδώραel
dc.date.accessioned2023-03-27T07:10:41Z-
dc.date.available2023-03-27T07:10:41Z-
dc.date.issued2023el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/28737-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023.el
dc.description.abstractΟι φιλικές σχέσεις τις οποίες αναπτύσσει ένα άτομο από την παιδική του κιόλας ηλικία είναι από τις πιο σημαντικές σχέσεις σε διαπροσωπικό επίπεδο και τόσο οι δυσκολίες σε αυτό, όσο και η έλλειψη τους έχει ως αποτέλεσμα την ανάπτυξη δυσάρεστων συναισθημάτων αλλά και την πρόκληση δυσάρεστων καταστάσεων. Η φύση των σχέσεων αυτών διαφοροποιείται τόσο με το πέρασμα του χρόνου όσο και με την επίδραση διαφόρων κοινωνικών αλλά και συναισθηματικών παραγόντων. Η σπουδαιότητα της φιλίας στα άτομα με αναπηρία ενέχει ένα διαφορετικό αλλά εξίσου καθοριστικό ρόλο στην συναισθηματική και κοινωνική τους ανάπτυξη. Τα παιδιά με αναπηρία ανάλογα με τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν βιώνουν διαφορετικά τη φιλία αλλά και την αξιοποίηση των κοινωνικών δεξιοτήτων. Η παρούσα μελέτη επιχειρεί μέσα από τη βιβλιογραφική ανασκόπηση 12 μελετών (6 μελέτες για την ικανότητα των μαθητών με ΕΜΔ ως προς τις φιλικές σχέσεις και 6 μελέτες για τους μαθητές με Αυτισμό Υψηλής Λειτουργικότητας ως προς το ίδιο ερευνητικό αντικείμενο), να ερευνήσει τον τρόπο με τον οποίο βιώνουν τις φιλικές σχέσεις οι μαθητές των δυο αυτών ομάδων. Από τα αποτελέσματα της έρευνας διαφάνηκε πως οι δυο αυτές ομάδες παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες έχουν πολλά κοινά σημεία στο πως βιώνουν τις φιλικές σχέσεις και στο πως αξιοποιούν τις κοινωνικές δεξιότητες προκειμένου να επιτύχουν την ανάπτυξη και διατήρηση φιλικών σχέσεων με τους συμμαθητές τους με και χωρίς αναπηρία.el
dc.format.extent105el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνέςel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subjectΦιλικές σχέσειςel
dc.subjectΚοινωνικές δεξιότητεςel
dc.subjectΜαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίεςel
dc.subjectΜαθητές με αυτισμό υψηλής λειτουργικότηταςel
dc.titleΣύγκριση μαθητών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες ή αυτισμό υψηλής λειτουργικότητας ως προς τις φιλικές σχέσεις: μια συστηματική βιβλιογραφική ανασκόπησηel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάστασηel
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MerachtsakiTheodoraMsc2023.pdf830.32 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons