Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/28696
Author: Παπαδοπούλου, Αναστασία
Title: Η θεραπευτική συμβολή των παραστατικών τεχνών στην ενίσχυση των κοινωνικών δεξιοτήτων σε παιδιά με διαταραχή στο φάσμα του αυτισμού: μια βιβλιογραφική ανασκόπηση
Date Issued: 2023
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Supervisor: Καρτασίδου, Λευκοθέα
Abstract: Η συγκεκριμένη διπλωματική εργασία στόχο έχει να διερευνήσει τη συμβολή των παραστατικών τεχνών στη θεραπεία των κοινωνικών δεξιοτήτων, παιδιών με διαταραχή στο φάσμα του αυτισμού. Η μουσικοθεραπεία, η δραματοθεραπεία και η χοροθεραπεία χρησιμοποιούνται όλο και πιο συχνά στις παρεμβάσεις για να βελτιώσουν την κοινωνικότητα, στην οποία τα παιδιά με διαταραχή στο φάσμα του αυτισμού παρουσιάζουν αδυναμίες. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με τη χρήση της βιβλιογραφικής ανασκόπησης. Από τα 25 άρθρα που συμπεριλήφθηκαν φάνηκε ότι η μουσικοθεραπεία, η δραματοθεραπεία και η χοροθεραπεία μπορεί να συμβάλει θετικά στην καλλιέργεια των κοινωνικών δεξιοτήτων. Μόνο 4 άρθρα δεν θεωρούσαν τις αλλαγές που προέκυψαν στατιστικά σημαντικές. Τα αποτελέσματα που προέκυψαν επιβεβαιώνουν την άποψη ότι η θεραπεία μέσω παραστατικών τεχνών μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση της κοινωνικότητας των παιδιών με διαταραχή στο φάσμα του αυτισμού. Αυτό το εύρημα ανέδειξε την ανάγκη για διεξαγωγή περισσότερων ερευνών πάνω στο θέμα για να μπορέσει κάποιος να εξάγει ασφαλή συμπεράσματα.
Keywords: Παιδιά με διαταραχή στο φάσμα του αυτισμού
Μουσικοθεραπεία
Δραματοθεραπεία
Χροροθεραπεία
Κοινωνικές δεξιότητες
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023.
Rights: CC0 1.0 Παγκόσμια
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PapadopoulouAnastasiaMsc2023.pdf869.6 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons