Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/28673
Author: Γεωργιάδου, Αικατερίνη-Δήμητρα
Title: Διασφάλιση της ποιότητας στις Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες: Διερεύνηση της ικανοποίησης των χρηστών της Βιβλιοθήκης και Κέντρου Πληροφόρησης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας
Alternative Titles: Quality assurance in Academic Libraries: A users satisfaction survey at University of Macedonia Library & Information Center
Date Issued: 2023
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία
Supervisor: Ζαφειρόπουλος, Κωνσταντίνος
Abstract: Οι Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες διαδραματίζοντας ουσιαστικό ρόλο τόσο στην εκπαιδευτική διαδικασία, όσο και στην έρευνα και τη δια βίου μάθηση, θέτουν ως πρωτεύοντες στόχους τους την ικανοποίηση των χρηστών τους και τη διασφάλιση της ποιότητας των υπηρεσιών. Σε εθνικό επίπεδο, τα τελευταία 20 χρόνια διεξάγονται έρευνες, οι οποίες αφορούν τις υπηρεσίες των Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών και οι οποίες τείνουν να αυξάνονται, συναρτήσει των αλλαγών στο κοινωνικό-οικονομικό-πολιτικό πλαίσιο, με χαρακτηριστικό και πλέον αντιπροσωπευτικό παράδειγμα την πανδημική κρίση Covid-19. Με γνώμονα την παραπάνω πραγματικότητα, κρίθηκε σημαντική η διεξαγωγή της παρούσας έρευνας ικανοποίησης των χρηστών της Βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας κατά το κρίσιμο αυτό διάστημα της πανδημίας, με την βοήθεια του ερευνητικού εργαλείου LibQUAL+ και ερωτηματολογίων αντίστοιχων ερευνών ικανοποίησης από τη Μονάδα Διασφάλισης Ποιότητας Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. Ειδικότερα, σκοπό της παρούσας μελέτης αποτέλεσε η διερεύνηση των επιπέδων ικανοποίησης των φοιτητών/τριών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, αναφορικά με τις υπηρεσίες της βιβλιοθήκης κατά το διάστημα της πανδημικής κρίσης, μέσα από την εξέταση ενδεχόμενης σημαντικής διαφοράς μεταξύ των αντιληπτών και επιθυμητών επιπέδων των παρεχόμενων υπηρεσιών. Παράλληλα, έγινε προσπάθεια διερεύνησης πιθανώς σημαντικής διαφοράς ως προς τη συχνότητα χρήσης των υπηρεσιών της ΒΚΠ, πριν της εμφάνιση της πανδημίας και κατά τη διάρκεια αυτής, καθώς επίσης και της ενδεχόμενης διαφοράς των επιπέδων ικανοποίησης των χρηστών, ως προς τα δημογραφικά τους χαρακτηριστικά. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν πως μεταξύ των αντιληπτών και επιθυμητών επιπέδων εξυπηρέτησης, παρατηρούνται μικρές διαφορές, με τον άξονα της ικανοποίησης από τη διαθεσιμότητα πληροφοριακών πηγών να παρουσιάζει τη μεγαλύτερη διαφορά, ενώ μεταξύ των υπό διερεύνηση αξόνων παρατηρείται θετική συσχέτιση, με την υψηλότερη να παρατηρείται μεταξύ της ικανοποίησης από το επίπεδο δεξιοτήτων που λαμβάνουν οι χρήστες και της γενικής τους ικανοποίησης από τις υπηρεσίες της βιβλιοθήκης, αποτελώντας μάλιστα τον άξονα που ερμηνεύει σε μεγαλύτερο βαθμό τα επίπεδα ικανοποίησης. Τέλος, παρατηρήθηκε μείωση της συχνότητας επισκεψιμότητας και χρήσης της βιβλιοθήκης κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ενώ δεν παρατηρήθηκε στατιστικά σημαντική διαφορά ως προς τα δημογραφικά στοιχεία, με εξαίρεση το έτος σπουδών και την ικανοποίηση των χρηστών από τα μέτρα πρόληψης της βιβλιοθήκης κατά της πανδημίας.
Keywords: Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες
Διοίκηση Ολικής Ποιότητας
Ηγεσία
Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Μοντέλα Αξιολόγησης
Covid-19
LibQUAL
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023.
Rights: Αναφορά Δημιουργού - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:Π.Μ.Σ. Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία (Πρώην ΠΜΣ Διοίκηση και Ηγεσία στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Διά Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GeorgiadouAikaterini-DimitraMsc2023.pdf1.71 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons