Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/28671
Συγγραφέας: Παπαζέκος, Κωνσταντίνος
Τίτλος: Οικονομικά και κοινωνικά μαθήματα στην ελληνική δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Ευρωπαϊκές συστάσεις και εθνικές πολιτικές ενδυνάμωσης του ρόλου τους
Ημερομηνία Έκδοσης: 2023
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Ευρωπαϊκές Πολιτικές Νεολαίας, Επιχειρηματικότητας, Εκπαίδευσης & Πολιτισμού
Επόπτης Καθηγητής: Μπουτσιούκη, Σοφία
Περίληψη: Η παρούσα εργασία στοχεύει να αναδείξει την ανάγκη ενδυνάμωσης των οικονομικών και κοινωνικών μαθημάτων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και συγκεκριμένα στο σημερινό Γενικό Λύκειο. Τα συγκεκριμένα μαθήματα μπορούν να συμβάλλουν στην καλλιέργεια χρήσιμων δεξιοτήτων των μαθητών, που απαιτούνται ολοένα και περισσότερο σε εθνικό αλλά και σε ευρωπαϊκό επίπεδο, συνεισφέροντας στην οικονομική ανάπτυξη, την κοινωνική ευημερία και την πρόοδο της κοινωνίας. Στο αρχικό στάδιο γίνεται μια βιβλιογραφική ανασκόπηση που αφορά τη σχέση εκπαίδευσης και οικονομικής ανάπτυξης και τις ευρωπαϊκές πολιτικές εκπαίδευσης, καθώς για την Ευρωπαϊκή Ένωση η εκπαίδευση αποτελεί έναν από τους βασικούς στόχους της, προκειμένου να ενισχύσει την περαιτέρω ανάπτυξη της. Κατόπιν γίνεται μια διερεύνηση τόσο της οικονομικής, όσο και της κοινωνικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στο Γενικό Λύκειο, μέσα από μια διαχρονική μελέτη της πορείας τους, καθώς και του περιεχομένου των μαθημάτων που διδάσκονται σήμερα. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στις δεξιότητες που μπορεί να καλλιεργήσει η εκπαίδευση στο πεδίο αυτών των επιστημών, κάτι που ωστόσο δεν ευνοεί η αποδυνάμωση των αντίστοιχων μαθημάτων τα τελευταία χρόνια. Στο τελευταίο στάδιο της εργασίας διερευνώνται οι απόψεις των εκπαιδευτικών που διδάσκουν σήμερα τα συγκεκριμένα μαθήματα στο Γενικό Λύκειο, μέσα από τη χρήση ερωτηματολογίου. Παρατηρήθηκε ότι τα τελευταία χρόνια ο ρόλος τους στο σχολικό πλαίσιο έχει φθίνει, είτε εξαιτίας της κατάργησης πολλών μαθημάτων είτε εξαιτίας της περιορισμένης διδασκαλίας τους. Διαπιστώθηκε η σημασία των οικονομικών και κοινωνικών μαθημάτων τόσο στην καλλιέργεια δεξιοτήτων, όσο και στην οικονομική ανάπτυξη. Τέλος αναδείχθηκε η ανάγκη ενδυνάμωσης του ρόλου τους στο σημερινό εκπαιδευτικό πλαίσιο.
Λέξεις Κλειδιά: Δεξιότητες
Οικονομικά μαθήματα
Κοινωνικά μαθήματα
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023.
Δικαιώματα: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Ευρωπαϊκές Πολιτικές Νεολαίας, Επιχειρηματικότητας, Εκπαίδευσης και Πολιτισμού (M)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
PapazekosKonstantinosMsc2023.pdf3.27 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons