Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/28671
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΜπουτσιούκη, Σοφίαel
dc.contributor.authorΠαπαζέκος, Κωνσταντίνοςel
dc.date.accessioned2023-03-20T10:41:59Z-
dc.date.available2023-03-20T10:41:59Z-
dc.date.issued2023el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/28671-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023.el
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία στοχεύει να αναδείξει την ανάγκη ενδυνάμωσης των οικονομικών και κοινωνικών μαθημάτων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και συγκεκριμένα στο σημερινό Γενικό Λύκειο. Τα συγκεκριμένα μαθήματα μπορούν να συμβάλλουν στην καλλιέργεια χρήσιμων δεξιοτήτων των μαθητών, που απαιτούνται ολοένα και περισσότερο σε εθνικό αλλά και σε ευρωπαϊκό επίπεδο, συνεισφέροντας στην οικονομική ανάπτυξη, την κοινωνική ευημερία και την πρόοδο της κοινωνίας. Στο αρχικό στάδιο γίνεται μια βιβλιογραφική ανασκόπηση που αφορά τη σχέση εκπαίδευσης και οικονομικής ανάπτυξης και τις ευρωπαϊκές πολιτικές εκπαίδευσης, καθώς για την Ευρωπαϊκή Ένωση η εκπαίδευση αποτελεί έναν από τους βασικούς στόχους της, προκειμένου να ενισχύσει την περαιτέρω ανάπτυξη της. Κατόπιν γίνεται μια διερεύνηση τόσο της οικονομικής, όσο και της κοινωνικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στο Γενικό Λύκειο, μέσα από μια διαχρονική μελέτη της πορείας τους, καθώς και του περιεχομένου των μαθημάτων που διδάσκονται σήμερα. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στις δεξιότητες που μπορεί να καλλιεργήσει η εκπαίδευση στο πεδίο αυτών των επιστημών, κάτι που ωστόσο δεν ευνοεί η αποδυνάμωση των αντίστοιχων μαθημάτων τα τελευταία χρόνια. Στο τελευταίο στάδιο της εργασίας διερευνώνται οι απόψεις των εκπαιδευτικών που διδάσκουν σήμερα τα συγκεκριμένα μαθήματα στο Γενικό Λύκειο, μέσα από τη χρήση ερωτηματολογίου. Παρατηρήθηκε ότι τα τελευταία χρόνια ο ρόλος τους στο σχολικό πλαίσιο έχει φθίνει, είτε εξαιτίας της κατάργησης πολλών μαθημάτων είτε εξαιτίας της περιορισμένης διδασκαλίας τους. Διαπιστώθηκε η σημασία των οικονομικών και κοινωνικών μαθημάτων τόσο στην καλλιέργεια δεξιοτήτων, όσο και στην οικονομική ανάπτυξη. Τέλος αναδείχθηκε η ανάγκη ενδυνάμωσης του ρόλου τους στο σημερινό εκπαιδευτικό πλαίσιο.el
dc.format.extent90el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνέςel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subjectΔεξιότητεςel
dc.subjectΟικονομικά μαθήματαel
dc.subjectΚοινωνικά μαθήματαel
dc.titleΟικονομικά και κοινωνικά μαθήματα στην ελληνική δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Ευρωπαϊκές συστάσεις και εθνικές πολιτικές ενδυνάμωσης του ρόλου τουςel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Ευρωπαϊκές Πολιτικές Νεολαίας, Επιχειρηματικότητας, Εκπαίδευσης & Πολιτισμούel
Appears in Collections:ΠΜΣ Ευρωπαϊκές Πολιτικές Νεολαίας, Επιχειρηματικότητας, Εκπαίδευσης και Πολιτισμού (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PapazekosKonstantinosMsc2023.pdf3.27 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons