Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/28635
Συγγραφέας: Παπαδοπούλου, Αναστασία
Τίτλος: Διερεύνηση επιμορφωτικών αναγκών εκπαιδευτών ενηλίκων των Ι.Ε.Κ. ΤΟΥ Ο.Α.Ε.Δ. Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης: μια εμπειρική έρευνα βασισμένη στις απόψεις των ιδίων.
Ημερομηνία Έκδοσης: 2023
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή
Επόπτης Καθηγητής: Βαλκάνος, Ευθύμιος
Περίληψη: Οι ανάγκες της σύγχρονης αγοράς εργασίας έχουν αλλάξει δραματικά σήμερα, για αυτό και είναι ιδιαίτερα σημαντικό το γεγονός ότι έχει δοθεί έμφαση στο ζήτημα της εκπαίδευσης ενηλίκων, καθώς πρόκειται για μια διαδικασία με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και ιδιαιτερότητες. Κρατικοί φορείς έχουν αναλάβει το σημαντικό έργο της εκπαίδευσης ενηλίκων, ενώ το έργο των εκπαιδευτών ενηλίκων κρίνεται ως ιδιαιτέρως σημαντικό στο πλαίσιο της διά βίου μάθησης. Σαφώς, όμως, και οι εκπαιδευτές ενηλίκων σπουδαστών έχουν και οι ίδιοι κάποιες επιμορφωτικές ανάγκες. Στην παρούσα εργασία διερευνάται το ζήτημα των επιμορφωτικών αναγκών των εκπαιδευτών ενηλίκων των ΙΕΚ του ΟΑΕΔ της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, μέσα από μια έρευνα η οποία βασίζεται στις προσωπικές απόψεις των εκπαιδευτών. Για τη διεξαγωγή της παρούσας έρευνας αξιοποιήθηκε η μέθοδος της ποιοτικής ανάλυσης με θεματικό χαρακτήρα σε συνδυασμό με τη βιβλιογραφική ανασκόπηση. Το ερευνητικό εργαλείο που αξιοποιήθηκε ήταν η ημιδομημένη συνέντευξη. Τα αποτελέσματα κατέδειξαν ότι οι εκπαιδευτές ενηλίκων κρίνουν ως ένα σημαντικό παράγοντα την εμπειρία τους, η οποία μπορεί να συμβάλει στην αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας ενηλίκων, ενώ σε σχέση με τις επιμορφωτικές τους ανάγκες, εστιάζουν στις ελλείψεις τους στην τεχνολογία. Ακόμη, αναφέρουν πως είναι πολύ σημαντικός παράγοντας η συνεχής επιμόρφωση του εκπαιδευτή σε πρακτικές διδασκαλίας και στο γνωστικό πεδίο του εκάστοτε αντικειμένου της οποιασδήποτε ειδικότητας, καθώς γνώση, εμπειρία, κοινωνικό προφίλ, επικοινωνιακές δεξιότητες και συνεχής κατάρτιση και επιμόρφωση μπορούν να διαμορφώσουν τις ιδανικές συνθήκες για την διδασκαλία των ενηλίκων. Ως προς τις πρακτικές διδασκαλίας, έμφαση δόθηκε στη σύνδεση της θεωρίας με την πράξη και σε σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας έναντι της παραδοσιακής δασκαλοκεντρικής διδασκαλίας.
Λέξεις Κλειδιά: ΙΕΚ
Εκπαιδευτές
Ενήλικες Εκπαιδευόμενοι
Επιμόρφωση
Διδασκαλία
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023.
Δικαιώματα: Αναφορά Δημιουργού 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
PapadopoulouAnastasiaMsc2023.pdf1.31 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons