Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/28499
Συγγραφέας: Μανωλούδη, Μαρία
Τίτλος: Ανάπτυξη-εφαρμογή-αξιολόγηση ψηφιακών σεναρίων για τη νανοτεχνολογία στη προσχολική εκπαίδευση
Ημερομηνία Έκδοσης: 2023
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης
Επόπτης Καθηγητής: Λεύκος, Ιωάννης
Περίληψη: Η παρούσα μελέτη εκπονήθηκε στα πλαίσια διπλωματικής εργασίας με θέμα «ΑΝΑΠΤΥΞΗ- ΕΦΑΡΜΟΓΗ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΣΕΝΑΡΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΝΑΝΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ». Κύριος στόχος ήταν η διερεύνηση της χρήσης ψηφιακών σεναρίων στην διδασκαλία της νανοτεχνολογίας και σχετικών εννοιών μέσω μια παιδαγωγικής οπτικής η οποία βασίζεται στη διερευνητική μάθηση και έρευνα δια μέσου της πλατφόρμας Go Lab. Αναλυτικότερα θέλαμε να διερευνήσουμε την αλλαγή απόψεων και τον βαθμό κατανόησης παιδιών προσχολικής ηλικίας σε ζητήματα νανοτεχνολογίας μέσω της συμμετοχής τους σε παρεμβατική διδασκαλία με χρήση ψηφιακών σεναρίων. Ακόμη θέλαμε να δούμε κατά πόσο η χρήση ψηφιακών σεναρίων είναι εφικτή και εύκολη στην εφαρμογή σε μαθησιακή διαδικασία στα πλαίσια νηπιαγωγείου και πως ανταποκρίνονται οι μαθητές στην διερευνητική μεθοδολογία. Για την επίτευξη των στόχων αυτών σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε μια διδακτική παρέμβαση αναφορικά με την σαύρα Gecko και το φαινόμενο που την αφορά επίσης και τις 3 Μεγάλες Ιδέες καθώς επίσης και την επίδραση της διερευνητικής μάθησης στους μαθητές που συμμετείχαν. Η εργασία αυτή παρουσιάζει την έρευνα που εκπονήθηκε με βάση τους άνωθεν πυλώνες. Πιο συγκεκριμένα, η έρευνα διενεργήθηκε σε 18 μαθητές νηπιαγωγείου, σε νηπιαγωγείο της περιφέρειας Θεσσαλίας. Οι συμμετέχοντες με την πλειοψηφία των οποίων να ανήκει στα 5 έτη, τους ζητήθηκε να πλοηγηθούν σε ομάδες σε τρία ψηφιακά σενάρια διαμορφωμένα στη πλατφόρμα graasp, ένα σενάριο για την προσκολλητική ικανότητα της σαύρας, ένα σενάριο για τα εργαλεία και τα μεγέθη και ένα σενάριο για τη νανοτεχνολογία, ακόμη από τους συμμετέχοντες κατά την έναρξη της διαδικασίας ζητήθηκαν ιχνογραφήματα και συνεντεύξεις, καθώς επίσης και στο τέλος της παρέμβασης έλαβαν χώρα συνεντεύξεις και ιχνογραφήματα για να εντοπίσουμε το επίπεδο κατανόησης και κατάκτησης εννοιών της νανοτεχνολογίας. Τα ερευνητικά εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν όπως αναφέρθηκαν ήταν ιχνογραφήματα και συνεντεύξεις σε μορφή pre-post tests, το ημερολόγιο του ερευνητή για περαιτέρω πληροφορίες για την διεξαγωγή της παρέμβασης και φυσικά τα αποτελέσματα από την πλοήγηση των ομάδων στα ψηφιακά σενάρια μέσω της πλατφόρμας του graasp. Με βάση τα αποτελέσματα της έρευνας διαπιστώθηκαν δυσκολίες που ενέχουν στη συγκεκριμένη διδακτική προσέγγιση στη προκειμένη ηλικιακή ομάδα και περιορισμοί- δυσκολίες που προκύπτουν κατά τη διενέργεια της υλοποίησης. Ακόμη αποκτούμε μια εικόνα για τα επίπεδα νανογραμματισμού που κατακτήθηκαν από τους συμμετέχοντες κατά τη συμμετοχή τους στη δράση συνάμα και μια σημαντική ανατροφοδότηση για το ψηφιακό10 κομμάτι της παρέμβασης, κάτι που μαζί με τα άλλα θα αποτελέσει κοιτίδα για μελλοντικές παρεμφερείς έρευνες.
Λέξεις Κλειδιά: Ψηφιακά σενάρια
Νανογραμματισμός
Διερευνητική μάθηση
Προσχολική εκπαίδευση
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023.
Δικαιώματα: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
ManoloudiMariaMsc2023.pdf6.23 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons