Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/28499
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΛεύκος, Ιωάννηςel
dc.contributor.authorΜανωλούδη, Μαρίαel
dc.date.accessioned2023-02-17T10:48:58Z-
dc.date.available2023-02-17T10:48:58Z-
dc.date.issued2023el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/28499-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023.el
dc.description.abstractΗ παρούσα μελέτη εκπονήθηκε στα πλαίσια διπλωματικής εργασίας με θέμα «ΑΝΑΠΤΥΞΗ- ΕΦΑΡΜΟΓΗ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΣΕΝΑΡΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΝΑΝΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ». Κύριος στόχος ήταν η διερεύνηση της χρήσης ψηφιακών σεναρίων στην διδασκαλία της νανοτεχνολογίας και σχετικών εννοιών μέσω μια παιδαγωγικής οπτικής η οποία βασίζεται στη διερευνητική μάθηση και έρευνα δια μέσου της πλατφόρμας Go Lab. Αναλυτικότερα θέλαμε να διερευνήσουμε την αλλαγή απόψεων και τον βαθμό κατανόησης παιδιών προσχολικής ηλικίας σε ζητήματα νανοτεχνολογίας μέσω της συμμετοχής τους σε παρεμβατική διδασκαλία με χρήση ψηφιακών σεναρίων. Ακόμη θέλαμε να δούμε κατά πόσο η χρήση ψηφιακών σεναρίων είναι εφικτή και εύκολη στην εφαρμογή σε μαθησιακή διαδικασία στα πλαίσια νηπιαγωγείου και πως ανταποκρίνονται οι μαθητές στην διερευνητική μεθοδολογία. Για την επίτευξη των στόχων αυτών σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε μια διδακτική παρέμβαση αναφορικά με την σαύρα Gecko και το φαινόμενο που την αφορά επίσης και τις 3 Μεγάλες Ιδέες καθώς επίσης και την επίδραση της διερευνητικής μάθησης στους μαθητές που συμμετείχαν. Η εργασία αυτή παρουσιάζει την έρευνα που εκπονήθηκε με βάση τους άνωθεν πυλώνες. Πιο συγκεκριμένα, η έρευνα διενεργήθηκε σε 18 μαθητές νηπιαγωγείου, σε νηπιαγωγείο της περιφέρειας Θεσσαλίας. Οι συμμετέχοντες με την πλειοψηφία των οποίων να ανήκει στα 5 έτη, τους ζητήθηκε να πλοηγηθούν σε ομάδες σε τρία ψηφιακά σενάρια διαμορφωμένα στη πλατφόρμα graasp, ένα σενάριο για την προσκολλητική ικανότητα της σαύρας, ένα σενάριο για τα εργαλεία και τα μεγέθη και ένα σενάριο για τη νανοτεχνολογία, ακόμη από τους συμμετέχοντες κατά την έναρξη της διαδικασίας ζητήθηκαν ιχνογραφήματα και συνεντεύξεις, καθώς επίσης και στο τέλος της παρέμβασης έλαβαν χώρα συνεντεύξεις και ιχνογραφήματα για να εντοπίσουμε το επίπεδο κατανόησης και κατάκτησης εννοιών της νανοτεχνολογίας. Τα ερευνητικά εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν όπως αναφέρθηκαν ήταν ιχνογραφήματα και συνεντεύξεις σε μορφή pre-post tests, το ημερολόγιο του ερευνητή για περαιτέρω πληροφορίες για την διεξαγωγή της παρέμβασης και φυσικά τα αποτελέσματα από την πλοήγηση των ομάδων στα ψηφιακά σενάρια μέσω της πλατφόρμας του graasp. Με βάση τα αποτελέσματα της έρευνας διαπιστώθηκαν δυσκολίες που ενέχουν στη συγκεκριμένη διδακτική προσέγγιση στη προκειμένη ηλικιακή ομάδα και περιορισμοί- δυσκολίες που προκύπτουν κατά τη διενέργεια της υλοποίησης. Ακόμη αποκτούμε μια εικόνα για τα επίπεδα νανογραμματισμού που κατακτήθηκαν από τους συμμετέχοντες κατά τη συμμετοχή τους στη δράση συνάμα και μια σημαντική ανατροφοδότηση για το ψηφιακό10 κομμάτι της παρέμβασης, κάτι που μαζί με τα άλλα θα αποτελέσει κοιτίδα για μελλοντικές παρεμφερείς έρευνες.el
dc.format.extent193el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνέςel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subjectΨηφιακά σενάριαel
dc.subjectΝανογραμματισμόςel
dc.subjectΔιερευνητική μάθησηel
dc.subjectΠροσχολική εκπαίδευσηel
dc.titleΑνάπτυξη-εφαρμογή-αξιολόγηση ψηφιακών σεναρίων για τη νανοτεχνολογία στη προσχολική εκπαίδευσηel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησηςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ManoloudiMariaMsc2023.pdf6.23 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons