Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/27832
Συγγραφέας: Αφορόζη, Παναγιώτα
Τίτλος: Στάσεις και προθέσεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με την ενσωμάτωση των τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνιών (ΤΠΕ) στη διδασκαλία
Αλλοι τίτλοι: Primary school teachers’ attitudes andiIntentions regarding the integration of information and communications technology (ICT) in teaching
Ημερομηνία Έκδοσης: 2022
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης
Επόπτης Καθηγητής: Βαρσάμης, Παναγιώτης
Περίληψη: Η παρούσα εργασία αποτελεί μία ποσοτική έρευνα που εξετάζει τις στάσεις των Ελλήνων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με την αποδοχή Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ), καθώς και την πρόβλεψη των προθέσεων τους να τις εφαρμόσουν στη διδασκαλία τους. Για να διερευνηθεί η αποδοχή των ΤΠΕ από τους εκπαιδευτικούς, στην προτεινόμενη μελέτη χρησιμοποιήθηκε ένα θεωρητικό μοντέλο πολύπλοκων γραμμικών σχέσεων, το ενισχυμένο Technology Acceptance Model (TAM, Davis, 1989) από τους Nam et al. (2013), και εξετάστηκε η προσαρμογή των δεδομένων σε αυτό. Το μοντέλο περιλαμβάνει τις θεωρητικά αναμενόμενες σχέσεις μεταξύ βασικών παραγόντων που επηρεάζουν το βαθμό αποδοχής των ΤΠΕ. Οι παράγοντες αυτοί κατευθύνονται προς την πρόθεση χρήσης των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη και περιλαμβάνουν την διευκόλυνση των συνθηκών, την αντιληπτή ευκολία χρήσης, της αντιληπτή χρησιμότητα, την φανερότητα των αποτελεσμάτων και την αυτοαποτελεσματικότητα. Για την συλλογή των δεδομένων, έγινε χρήση ήδη υπαρχόντων ερωτηματολογίων σε δείγμα 203 εν ενεργεία εκπαιδευτικών, διαφόρων ειδικοτήτων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι η διευκόλυνση των συνθηκών επηρεάζει θετικά την αντιληπτή ευκολία χρήσης των ΤΠΕ από τους εκπαιδευτικούς. Ωστόσο, η αντιληπτή ευκολία χρήσης των ΤΠΕ από τους εκπαιδευτικούς δεν επηρεάζει την αυτοαποτελεσματικότητα, αλλά πάει απευθείας στην πρόθεση συμπεριφοράς και, επίσης, δεν επηρεάζει σημαντικά την αντιληπτή χρησιμότητά τους στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η αυτοαποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικών ως προς τις ΤΠΕ επηρεάζει θετικά την πρόθεση συμπεριφοράς των εκπαιδευτικών ως προς τη χρήση τους, ενώ η φανερότητα των αποτελεσμάτων που προκύπτουν από τη χρήση ΤΠΕ επηρεάζει θετικά την αυτοαποτελεσματικότητα, καθώς και την αντιληπτή χρησιμότητα των εκπαιδευτικών ως προς τις ΤΠΕ στη διδασκαλία. Τέλος, η αντιληπτή χρησιμότητα των ΤΠΕ επηρεάζει θετικά την πρόθεση των εκπαιδευτικών να τις ενσωματώσουν στη διδασκαλία τους.
Λέξεις Κλειδιά: Τεχνολογίες Πληροφορίες και Επικοινωνιών
ΤΠΕ στην Εκπαίδευση
Στάσεις και προθέσεις εκπαιδευτικών
Προβλεπτικοί παράγοντες
Θεωρητικά μοντέλα αποδοχής ΤΠΕ
ΤΑΜ
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022.
Δικαιώματα: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
AforoziPanagiotaMsc2022.pdf1.56 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα
AforoziPanagiotaMsc2022.pdf1.5 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons