Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/27832
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΒαρσάμης, Παναγιώτηςel
dc.contributor.authorΑφορόζη, Παναγιώταel
dc.date.accessioned2022-11-01T06:54:46Z-
dc.date.available2022-11-01T06:54:46Z-
dc.date.issued2022el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/27832-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022.el
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία αποτελεί μία ποσοτική έρευνα που εξετάζει τις στάσεις των Ελλήνων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με την αποδοχή Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ), καθώς και την πρόβλεψη των προθέσεων τους να τις εφαρμόσουν στη διδασκαλία τους. Για να διερευνηθεί η αποδοχή των ΤΠΕ από τους εκπαιδευτικούς, στην προτεινόμενη μελέτη χρησιμοποιήθηκε ένα θεωρητικό μοντέλο πολύπλοκων γραμμικών σχέσεων, το ενισχυμένο Technology Acceptance Model (TAM, Davis, 1989) από τους Nam et al. (2013), και εξετάστηκε η προσαρμογή των δεδομένων σε αυτό. Το μοντέλο περιλαμβάνει τις θεωρητικά αναμενόμενες σχέσεις μεταξύ βασικών παραγόντων που επηρεάζουν το βαθμό αποδοχής των ΤΠΕ. Οι παράγοντες αυτοί κατευθύνονται προς την πρόθεση χρήσης των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη και περιλαμβάνουν την διευκόλυνση των συνθηκών, την αντιληπτή ευκολία χρήσης, της αντιληπτή χρησιμότητα, την φανερότητα των αποτελεσμάτων και την αυτοαποτελεσματικότητα. Για την συλλογή των δεδομένων, έγινε χρήση ήδη υπαρχόντων ερωτηματολογίων σε δείγμα 203 εν ενεργεία εκπαιδευτικών, διαφόρων ειδικοτήτων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι η διευκόλυνση των συνθηκών επηρεάζει θετικά την αντιληπτή ευκολία χρήσης των ΤΠΕ από τους εκπαιδευτικούς. Ωστόσο, η αντιληπτή ευκολία χρήσης των ΤΠΕ από τους εκπαιδευτικούς δεν επηρεάζει την αυτοαποτελεσματικότητα, αλλά πάει απευθείας στην πρόθεση συμπεριφοράς και, επίσης, δεν επηρεάζει σημαντικά την αντιληπτή χρησιμότητά τους στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η αυτοαποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικών ως προς τις ΤΠΕ επηρεάζει θετικά την πρόθεση συμπεριφοράς των εκπαιδευτικών ως προς τη χρήση τους, ενώ η φανερότητα των αποτελεσμάτων που προκύπτουν από τη χρήση ΤΠΕ επηρεάζει θετικά την αυτοαποτελεσματικότητα, καθώς και την αντιληπτή χρησιμότητα των εκπαιδευτικών ως προς τις ΤΠΕ στη διδασκαλία. Τέλος, η αντιληπτή χρησιμότητα των ΤΠΕ επηρεάζει θετικά την πρόθεση των εκπαιδευτικών να τις ενσωματώσουν στη διδασκαλία τους.el
dc.format.extent120el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνέςel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subjectΤεχνολογίες Πληροφορίες και Επικοινωνιώνel
dc.subjectΤΠΕ στην Εκπαίδευσηel
dc.subjectΣτάσεις και προθέσεις εκπαιδευτικώνel
dc.subjectΠροβλεπτικοί παράγοντεςel
dc.subjectΘεωρητικά μοντέλα αποδοχής ΤΠΕel
dc.subjectΤΑΜel
dc.titleΣτάσεις και προθέσεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με την ενσωμάτωση των τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνιών (ΤΠΕ) στη διδασκαλίαel
dc.title.alternativePrimary school teachers’ attitudes andiIntentions regarding the integration of information and communications technology (ICT) in teachingen
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησηςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
AforoziPanagiotaMsc2022.pdf1.56 MBAdobe PDFView/Open
AforoziPanagiotaMsc2022.pdf1.5 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons