Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/27825
Συγγραφέας: Βλάχου, Αλεξάνδρα
Τίτλος: Οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για τη συμπερίληψη μαθητών με ειδικές ανάγκες
Ημερομηνία Έκδοσης: 2022
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης
Επόπτης Καθηγητής: Δαγδιλέλης, Βασίλειος
Ξυνόγαλος, Στυλιανός
Κουστριάβα, Ελένη
Περίληψη: Τα εκπαιδευτικά συστήματα σε όλο τον κόσμο αντιμετωπίζουν την πρόκληση της παροχής αποτελεσματικής εκπαίδευσης για όλα τα παιδιά και τους νέους. Η εκπαίδευση επιτρέπει στους ανθρώπους να ζουν με αξιοπρέπεια, να αναπτύσσουν πλήρως τις ικανότητές τους, να συμμετέχουν και να βελτιώνουν την ποιότητα ζωής τους. Στις φτωχότερες οικονομικά χώρες, σημαντικός αριθμός παιδιών δεν πηγαίνει σχολείο (Avramidis, 2013). Από την άλλη πλευρά, στις πλουσιότερες χώρες πολλοί νέοι εγκαταλείπουν το σχολείο επειδή δεν διαθέτουν τις απαιτούμενες δεξιότητες, άλλοι τοποθετούνται σε ειδικές δομές, που υποστηρίζονται από το σύστημα πρόνοιας και όχι από τον δάσκαλο, με αποτέλεσμα να στερούνται των γενικών εκπαιδευτικών εμπειριών και κάποιοι επιλέγουν να εγκαταλείψουν τα μαθήματά τους, καθώς αισθάνονται ότι δεν είναι σημαντικά για τη ζωή τους. Ο όρος «συνεκπαίδευση» αναφέρεται στην εκπαίδευση όλων των παιδιών μαζί, στο ίδιο σχολικό περιβάλλον, ανεξαρτήτως φυλής, φύλου, θρησκείας ή σωματικής και ψυχικής κατάστασης και είναι συχνότερος στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση. Η εκπαίδευση δεν αφορά μόνο την πρόσβαση στα σχολεία για όσους έχουν ήδη πρόσβαση σε αυτά. Περιλαμβάνει τη συμμετοχή όλων και τον εντοπισμό των εμποδίων που αντιμετωπίζουν οι μαθητές στις προσπάθειές τους να αποκτήσουν πρόσβαση σε ποιοτικές ευκαιρίες εκπαίδευσης, καθώς και την άρση αυτών των φραγμών και εμποδίων που οδηγούν στον αποκλεισμό. Τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν οι μαθητές με αναπηρία προκύπτουν από τους υπάρχοντες τρόπους σκέψης στη σχολική κοινότητα. Κατά συνέπεια, οι στρατηγικές για την ανάπτυξη συνεκτικών πρακτικών πρέπει να περιλαμβάνουν αλλαγές στον τρόπο σκέψης, τις στάσεις και τις αντιλήψεις τους. (Τζουριάδου Μ. , 2000).
Λέξεις Κλειδιά: Ειδικές ανάγκες
Παιδιά
Συνεκπαίδευση
Αλλαγές
Αγωγή
Εκπαίδευση
Συμμετοχή
Σχολείο
Έρευνα
Εκπαιδευτικά συστήματα
Περιβάλλον
Πρόσβαση
Μαθητές
Δευτεροβάθμια
Κοινότητα
Ελλάδα
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022.
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
VlachouAlexandraMsc2022.pdf1.16 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στην ΨΗΦΙΔΑ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.