Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/26641
Συγγραφέας: Βαφειάδης, Δημήτριος
Τίτλος: Αντιλήψεις ακαδημαϊκών ως προς τη πολιτική της διά βίου μάθησης : συνεχής διαδικασία εκπαίδευσης, κατάρτισης και ανάπτυξης των ικανοτήτων των σύγχρονων ανθρώπων ή εργαλείο στις επιταγές του νεοφιλελεύθερου καπιταλισμού ;
Ημερομηνία Έκδοσης: 2022
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή
Επόπτης Καθηγητής: Παπαδήμα, Γενοβέφα
Περίληψη: Η παρούσα διπλωματική εργασία επιδιώκει τη μελέτη και την ανάδειξη της δια βίου μάθησης ως μίας συνειδητής εκπαιδευτικής πολιτικής υπό το πρίσμα του νεοφιλελευθερισμού ως μοντέλου διαχείρισης του καπιταλισμού σήμερα. Πιο συγκεκριμένα, μέσα από τη παρούσα διπλωματική εργασία και αφού έχει προηγηθεί μία θεωρητική ανασκόπηση της σχετικής βιβλιογραφίας επιδιώκεται μία κριτική προσέγγιση ως προς τη πολιτική της δια βίου μάθησης. Συγκεκριμένα οι τρεις βασικοί άξονες στους οποίους η παρούσα εργασία επιδιώκει να δώσει απαντήσεις είναι : (α) το πώς έχει επηρεάσει ο νεοφιλελευθερισμός ως μοντέλο της καπιταλιστικής οικονομίας στη διαμόρφωση της πολιτικής της δια βίου μάθησης τις τελευταίες δεκαετίες, (β) αν η πολιτική της δια βίου μάθησης ικανοποιεί το θεωρητικό-ιδεατό της σκοπό, (γ) αν η πολιτική της δια βίου μάθησης στο πλαίσιο του οικονομικού νεοφιλελευθερισμού συντελεί στην ύπαρξη κοινωνικών και οικονομικών ανισοτήτων. Έτσι λοιπόν ακολουθεί η παρουσίαση μία ποιοτικής έρευνας, η οποία επιδιώκει να δώσει απάντηση στα παραπάνω ερευνητικά ερωτήματα και να αποτελέσει το έναυσμα για μελλοντική έρευνα πάνω στα σημεία που αναδεικνύει η παρούσα εργασία. Το δείγμα της έρευνας αποτελείται από 11 καθηγητές πανεπιστημίου στο πεδίο των πολιτικών, οικονομικών και κοινωνικών επιστημών εν γένει. Η επιλογή του παραπάνω δείγματος έγινε με την αξιοποίηση της σκόπιμης δειγματοληψίας, χρησιμοποιώντας ως ερευνητικό εργαλείο τη μέθοδο της ημιδομημένης συνέντευξης σε βάθος. Η μέθοδος ανάλυσης των ερευνητικών δεδομένων είναι η μέθοδος της θεματικής ανάλυσης, όπου τα ερευνητικά δεδομένα καταγράφονται σε τέσσερις θεματικούς άξονες, σχετικούς με τα ερευνητικά ερωτήματα.
Λέξεις Κλειδιά: Πολιτική δια βίου μάθησης
Οικονομικός νεοφιλελευθερισμός
Αγορά δια βίου μάθησης
Εκπαιδευτική πολιτική και δια βίου μάθηση
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022.
Δικαιώματα: Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
VafeiadisDimitrisMsc2022.pdf1.12 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons