Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/26308
Συγγραφέας: Τσουτσουμάνη, Αναστασία
Τίτλος: Σύγκριση πραγματολογικών δεξιοτήτων δίγλωσσων και μονόγλωσσων παιδιών με διαταραχές αυτιστικού φάσματος
Αλλοι τίτλοι: Comparing pragmatic skills of bilingual and monolingual children with autism spectrum disorders
Ημερομηνία Έκδοσης: 2021
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή
Επόπτης Καθηγητής: Συριοπούλου Δελλή, Χριστίνα
Περίληψη: Η παρούσα εργασία ασχολείται με τη σύγκριση πραγματολογικών δεξιοτήτων παιδιών με αυτισμό από μονόγλωσσο και δίγλωσσο περιβάλλον. Αρχικά στην εργασία γίνεται αναφορά στις διαφορές στις πραγματολογικές δεξιότητες μεταξύ τυπικά αναπτυσσόμενων παιδιών και παιδιών στο φάσμα του Αυτισμού. Επίσης, γίνεται αναφορά στις διαφορές στις πραγματολογικές δεξιότητες μεταξύ τυπικά αναπτυσσόμενων μονόγλωσσων και δίγλωσσων παιδιών. Το θεωρητικό μέρος ολοκληρώνεται με αναφορά στις διαφορές στην πραγματολογική ανάπτυξη μεταξύ μονόγλωσσων και δίγλωσσων παιδιών στο φάσμα του Αυτισμού σύμφωνα με ευρήματα από την παγκόσμια βιβλιογραφία. Στο δεύτερο μέρος της εργασίας πραγματοποιείται μια πρωτογενής ποσοτική έρευνα με σκοπό την ποιοτική και ποσοτική μέτρηση και αξιολόγηση των δίγλωσσων παιδιών με αυτισμό ως προς τις πραγματολογικές τους δεξιότητες, σε σχέση με τα μονόγλωσσα παιδιά με αυτισμό. Συνολικά από τα αποτελέσματα της έρευνας προκύπτει ότι δεν εμφανίζονται στατιστικά σημαντικές διαφορές ως προς τις πραγματολογικές δεξιότητες των παιδιών με ΔΑΦ ανάλογα με το περιβάλλον στο οποίο ανήκουν, μονόγλωσσο ή δίγλωσσο, όπου τα παιδιά από δίγλωσσο περιβάλλον φαίνεται να μη υστερούν σε σύγκριση με το μονόγλωσσο δείγμα.
Λέξεις Κλειδιά: Πραγματολογικές
Δεξιότητες
ΔΑΦ
Μονόγλωσσο
Δίγλωσσο
Περιβάλλον
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2021.
Δικαιώματα: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
TsoutsoumaniAnastasiaMsc2021.pdf809.37 kBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons