Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/26151
Συγγραφέας: Αλεξανδρίδου, Σοφία
Τίτλος: Οι αντιλήψεις των προϊσταμένων νηπιαγωγείου σχετικά με τη γονεϊκή εμπλοκή
Αλλοι τίτλοι: Preschool principals' perceptions on parental involvement
Ημερομηνία Έκδοσης: 2021
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία
Επόπτης Καθηγητής: Ανδρούτσου, Δέσποινα
Περίληψη: Η παρούσα εργασία επιχείρησε να διερευνήσει τις αντιλήψεις των προϊσταμένων νηπιαγωγείων σχετικά με τη γονεϊκή εμπλοκή στα ελληνικά σχολεία. Οι στόχοι της έρευνας ήταν να καταγράψει πρώτον, ποια είναι η άποψη των νηπιαγωγών σχετικά με τη βοήθεια που παρέχουν οι γονείς στα παιδιά τους και κατά πόσο συμβάλλουν στη σχολική επιτυχία και δεύτερο, πόσο συχνά οι γονείς εμπλέκονται στη σχολική ζωή των παιδιών. Ο τρίτος στόχος που τέθηκε ήταν να εξετάσει ποιες μορφές γονεϊκής συμμετοχής (ανατροφή, επικοινωνία, βοήθεια στα μαθήματα στο σπίτι, εθελοντική εργασία, συμμετοχή στη λήψη αποφάσεων στο σχολείο, συνεργασία με την τοπική κοινότητα) ενισχύουν οι ίδιοι/ες από τη θέση ευθύνης τους έτσι ώστε να γίνει αντιληπτός ο ρόλος που ασκούν ως ηγέτες σχολικών μονάδων στην προώθηση της γονεϊκής εμπλοκής. Επιλέχθηκε ως ερευνητική μέθοδος η ποσοτική έρευνα. Τα αποτελέσματα κατέδειξαν ότι οι προϊστάμενες νηπιαγωγοί είναι θετικά διακείμενες απέναντι στη συμμετοχή των γονέων στα δρώμενα του σχολείου και επιπλέον αντιλαμβάνονται τις ευεργετικές συνέπειες αυτής. Ωστόσο, διαφαίνεται κάποια διστακτικότητα στο να επιτραπεί ένα ευρύτερο άνοιγμα του σχολείου και ως προς τους γονείς αλλά και ως προς στην τοπική κοινωνία, γεγονός που οδηγεί στο συμπέρασμα ότι οι προϊστάμενες νηπιαγωγοί αγνοούν τον ηγετικό ρόλο που δύνανται να διαδραματίσουν ώστε να ενισχύσουν τόσο τη συνεργασία με τους γονείς όσο και την αποτελεσματικότητα του σχολείου τους.
Λέξεις Κλειδιά: Γονεϊκή εμπλοκή
Νηπιαγωγείο
Ηγεσία
Προϊστάμενοι/ες νηπιαγωγείου
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2021.
Δικαιώματα: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:Π.Μ.Σ. Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία (Πρώην ΠΜΣ Διοίκηση και Ηγεσία στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Διά Βίου Μάθησης) (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
AlexandridouSofiaMsc2021.pdf2.33 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons