Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/26151
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΑνδρούτσου, Δέσποιναel
dc.contributor.authorΑλεξανδρίδου, Σοφίαel
dc.date.accessioned2022-01-12T08:49:36Z-
dc.date.available2022-01-12T08:49:36Z-
dc.date.issued2021el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/26151-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2021.el
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία επιχείρησε να διερευνήσει τις αντιλήψεις των προϊσταμένων νηπιαγωγείων σχετικά με τη γονεϊκή εμπλοκή στα ελληνικά σχολεία. Οι στόχοι της έρευνας ήταν να καταγράψει πρώτον, ποια είναι η άποψη των νηπιαγωγών σχετικά με τη βοήθεια που παρέχουν οι γονείς στα παιδιά τους και κατά πόσο συμβάλλουν στη σχολική επιτυχία και δεύτερο, πόσο συχνά οι γονείς εμπλέκονται στη σχολική ζωή των παιδιών. Ο τρίτος στόχος που τέθηκε ήταν να εξετάσει ποιες μορφές γονεϊκής συμμετοχής (ανατροφή, επικοινωνία, βοήθεια στα μαθήματα στο σπίτι, εθελοντική εργασία, συμμετοχή στη λήψη αποφάσεων στο σχολείο, συνεργασία με την τοπική κοινότητα) ενισχύουν οι ίδιοι/ες από τη θέση ευθύνης τους έτσι ώστε να γίνει αντιληπτός ο ρόλος που ασκούν ως ηγέτες σχολικών μονάδων στην προώθηση της γονεϊκής εμπλοκής. Επιλέχθηκε ως ερευνητική μέθοδος η ποσοτική έρευνα. Τα αποτελέσματα κατέδειξαν ότι οι προϊστάμενες νηπιαγωγοί είναι θετικά διακείμενες απέναντι στη συμμετοχή των γονέων στα δρώμενα του σχολείου και επιπλέον αντιλαμβάνονται τις ευεργετικές συνέπειες αυτής. Ωστόσο, διαφαίνεται κάποια διστακτικότητα στο να επιτραπεί ένα ευρύτερο άνοιγμα του σχολείου και ως προς τους γονείς αλλά και ως προς στην τοπική κοινωνία, γεγονός που οδηγεί στο συμπέρασμα ότι οι προϊστάμενες νηπιαγωγοί αγνοούν τον ηγετικό ρόλο που δύνανται να διαδραματίσουν ώστε να ενισχύσουν τόσο τη συνεργασία με τους γονείς όσο και την αποτελεσματικότητα του σχολείου τους.el
dc.format.extent112el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνέςel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subjectΓονεϊκή εμπλοκήel
dc.subjectΝηπιαγωγείοel
dc.subjectΗγεσίαel
dc.subjectΠροϊστάμενοι/ες νηπιαγωγείουel
dc.titleΟι αντιλήψεις των προϊσταμένων νηπιαγωγείου σχετικά με τη γονεϊκή εμπλοκήel
dc.title.alternativePreschool principals' perceptions on parental involvementen
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσίαel
Appears in Collections:Π.Μ.Σ. Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία (Πρώην ΠΜΣ Διοίκηση και Ηγεσία στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Διά Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
AlexandridouSofiaMsc2021.pdf2.33 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons