Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/25753
Συγγραφέας: Τσίγκα, Όλγα
Τίτλος: Η επαγγελματική ικανοποίηση των εκπαιδευτών ενηλίκων σε σχέση με την εκπαιδευτική φιλοσοφία που ασπάζονται.
Ημερομηνία Έκδοσης: 2021
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή
Επόπτης Καθηγητής: Παπαδήμα, Γενοβέφα
Περίληψη: Οι απαιτήσεις της σύγχρονης ζωής κατέστησαν την εργασία ένα σημαντικό παράγοντα που καλύπτει ένα μεγάλο μέρος της καθημερινότητας των ατόμων. Για αυτό τον λόγο η επαγγελματική ικανοποίηση διαδραματίζει κυρίαρχο ρόλο στη διάθεση για εργασία και παραγωγικότητα. Ένας σημαντικός παράγοντας που επηρεάζει τον βαθμό της επαγγελματικής ικανοποίησης είναι η υιοθέτηση μιας εκπαιδευτικής φιλοσοφίας, η οποία διευκολύνει τη διδακτική διαδικασία του/της εκπαιδευτή/τριας προσδίδοντάς του/της σιγουριά και αυτοπεποίθηση. Οι εκπαιδευτικές φιλοσοφίες που αναλύονται είναι ο φιλελευθερισμός, ο συμπεριφορισμός, ο προοδευτισμός, ο ανθρωπισμός και ο εποικοδομητισμός. Η παρούσα έρευνα έχει σκοπό να εξετάσει τη συσχέτιση της επαγγελματικής ικανοποίησης και των εκπαιδευτικών φιλοσοφιών και κατά πόσο αυτές οι δύο μεταβλητές επηρεάζονται από το φύλο, την ηλικία, το μορφωτικό επίπεδο, την επαγγελματική ειδικότητα, τα έτη προϋπηρεσίας και την οικογενειακή κατάσταση του κάθε εκπαιδευτή. Η έρευνα διεξήχθηκε σε 73 εκπαιδευτές/τριες ενηλίκων, οι οποίοι/ες εργάζονται σε Ιδιωτικά Ι.Ε.Κ. Τα ερευνητικά εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν είναι το ερωτηματολόγιο των Weis, Dawis, England, Lofquist (1977) “Minnesota Satisfaction Questionnaire Short form” και το ερωτηματολόγιο της Lorraine Zinn, “Philosophy of Adult Education” (PAEI, 1991). Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι παράγοντες όπως το φύλο και η ηλικία είχαν επίδραση στην επαγγελματική ικανοποίηση, ενώ η προϋπηρεσία είχε τόσο στην επαγγελματική ικανοποίηση όσο και στις εκπαιδευτικές φιλοσοφίες. Επιπλέον, παρουσιάστηκε μία θετική συσχέτιση μεταξύ του φιλελευθερισμού και της εσωγενούς, της εξωγενούς και της γενικής ικανοποίησης, του συμπεριφορισμού και της εσωγενούς ικανοποίησης και του προοδευτισμού και της εσωγενούς ικανοποίησης.
Λέξεις Κλειδιά: Επαγγελματική ικανοποίηση
Εκπαιδευτικές φιλοσοφίες
Εκπαίδευση ενηλίκων
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2021.
Δικαιώματα: Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
TsigkaOlgaMsc2021.pdfΔιπλωματική Εργασία1.24 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons