Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/25753
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΠαπαδήμα, Γενοβέφαel
dc.contributor.authorΤσίγκα, Όλγαel
dc.date.accessioned2021-08-30T08:23:04Z-
dc.date.available2021-08-30T08:23:04Z-
dc.date.issued2021el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/25753-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2021.el
dc.description.abstractΟι απαιτήσεις της σύγχρονης ζωής κατέστησαν την εργασία ένα σημαντικό παράγοντα που καλύπτει ένα μεγάλο μέρος της καθημερινότητας των ατόμων. Για αυτό τον λόγο η επαγγελματική ικανοποίηση διαδραματίζει κυρίαρχο ρόλο στη διάθεση για εργασία και παραγωγικότητα. Ένας σημαντικός παράγοντας που επηρεάζει τον βαθμό της επαγγελματικής ικανοποίησης είναι η υιοθέτηση μιας εκπαιδευτικής φιλοσοφίας, η οποία διευκολύνει τη διδακτική διαδικασία του/της εκπαιδευτή/τριας προσδίδοντάς του/της σιγουριά και αυτοπεποίθηση. Οι εκπαιδευτικές φιλοσοφίες που αναλύονται είναι ο φιλελευθερισμός, ο συμπεριφορισμός, ο προοδευτισμός, ο ανθρωπισμός και ο εποικοδομητισμός. Η παρούσα έρευνα έχει σκοπό να εξετάσει τη συσχέτιση της επαγγελματικής ικανοποίησης και των εκπαιδευτικών φιλοσοφιών και κατά πόσο αυτές οι δύο μεταβλητές επηρεάζονται από το φύλο, την ηλικία, το μορφωτικό επίπεδο, την επαγγελματική ειδικότητα, τα έτη προϋπηρεσίας και την οικογενειακή κατάσταση του κάθε εκπαιδευτή. Η έρευνα διεξήχθηκε σε 73 εκπαιδευτές/τριες ενηλίκων, οι οποίοι/ες εργάζονται σε Ιδιωτικά Ι.Ε.Κ. Τα ερευνητικά εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν είναι το ερωτηματολόγιο των Weis, Dawis, England, Lofquist (1977) “Minnesota Satisfaction Questionnaire Short form” και το ερωτηματολόγιο της Lorraine Zinn, “Philosophy of Adult Education” (PAEI, 1991). Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι παράγοντες όπως το φύλο και η ηλικία είχαν επίδραση στην επαγγελματική ικανοποίηση, ενώ η προϋπηρεσία είχε τόσο στην επαγγελματική ικανοποίηση όσο και στις εκπαιδευτικές φιλοσοφίες. Επιπλέον, παρουσιάστηκε μία θετική συσχέτιση μεταξύ του φιλελευθερισμού και της εσωγενούς, της εξωγενούς και της γενικής ικανοποίησης, του συμπεριφορισμού και της εσωγενούς ικανοποίησης και του προοδευτισμού και της εσωγενούς ικανοποίησης.el
dc.format.extent121el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνέςel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/en
dc.subjectΕπαγγελματική ικανοποίησηel
dc.subjectΕκπαιδευτικές φιλοσοφίεςel
dc.subjectΕκπαίδευση ενηλίκωνel
dc.titleΗ επαγγελματική ικανοποίηση των εκπαιδευτών ενηλίκων σε σχέση με την εκπαιδευτική φιλοσοφία που ασπάζονται.el
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγήel
Appears in Collections:ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TsigkaOlgaMsc2021.pdfΔιπλωματική Εργασία1.24 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons