Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/25752
Συγγραφέας: Αισιοπούλου, Αντωνία
Τίτλος: Αξιολόγηση ψυχοκοινωνικών αναγκών μαθητών με και χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που εκπαιδεύονται από κοινού σε γενική τάξη.
Ημερομηνία Έκδοσης: 2021
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή
Επόπτης Καθηγητής: Αγαλιώτης, Ιωάννης
Περίληψη: Εισαγωγή: Το σχολικό κλίμα αναφέρεται στο φυσικό, ακαδημαϊκό, ψυχολογικό και συναισθηματικό πλαίσιο, της κάθε τάξης, τέτοιο ώστε να αποτελεί μία θετική συνθήκη διδασκαλίας και μάθησης και να προδιαθέτει θετικά τους τους μαθητές να συνυπάρξουν και να συνεργαστούν. Ειδικά σε μια τάξη συμπερίληψης, η συνοχή της τάξης είναι βασικός παράγοντας για την ικανοποίηση των όλων των μαθητών. Σκοπός: Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να μελετήσει τα επίπεδα ικανοποίησης, προστριβών, ανταγωνιστικότητας, δυσκολιών και συνοχής στην γενική τάξη Δημοτικού σχολείου όπου συμμετέχουν και εκπαιδεύονται από κοινού μαθητές με και χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επιπλέον να συγκρίνει τις ανωτέρω παραμέτρους μεταξύ μαθητών με και χωρίς ειδικές ανάγκες καθώς και μεταξύ των χαρακτηριστικών του φύλου, της ηλικίας και της επίδοσης. Μεθοδολογία: Εφαρμόστηκε η ποσοτική, περιγραφική και συσχέτισης έρευνα, πρωτογενής με χρήση ερωτηματολογίων κλίμακας Likert σε μη πειραματικό σχεδιασμό. Χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο MCI το οποίο παρουσίασε υψηλή εγκυρότητα εννοιολογικής κατασκευής (84%) και αποδεκτή αξιοπιστία (α≥0,664). Χρησιμοποιήθηκαν οι στατιστικοί έλεγχοι independent samples t-test, Pearson και 95% διαστήματα εμπιστοσύνης σε στάθμη σημαντικότητας 5%. Αποτελέσματα: Παρατηρήθηκαν σύμφωνα με τις αναφορές των μαθητών πολύ υψηλά επίπεδα ικανοποίησης και υψηλά επίπεδα συνοχής, προστριβών και ανταγωνιστικότητας ενώ μέτρια δυσκολιών. Το είδος του μαθητή επηρέασε τον παράγοντα των δυσκολιών (p=0,011). H ηλικία επηρέασε τον παράγοντα των δυσκολιών (p=0,007). H επίδοση επηρέασε τους παράγοντες των δυσκολιών (p=0,016) και της ικανοποίησης (p=0,019). Συμπεράσματα: H από κοινού διδασκαλία σύμφωνα με τις απαντήσεις των μαθητών φαίνεται ότι ωφέλησε όλους τους μαθητές. Στον αντίποδα βρίσκονται τα υψηλά επίπεδα ανταγωνιστικότητας και προστριβών. Ακόμη, ειδική μεταχείριση χρειάζονται οι μαθητές μικρότερης ηλικίας που συνάντησαν περισσότερες δυσκολίες όπως και οι μαθητές χαμηλότερης επίδοσης οι οποίοι παράλληλα εμφάνισαν χαμηλότερα επίπεδα ικανοποίησης.
Λέξεις Κλειδιά: Συμπερίληψη
Μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
Γενική τάξη
Ψυχοκοινωνικές ανάγκες
Τυπικοί μαθητές
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2021.
Δικαιώματα: Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
AisiopoulouAntoniaMsc2021.pdf805.84 kBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons