Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/25752
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΑγαλιώτης, Ιωάννηςel
dc.contributor.authorΑισιοπούλου, Αντωνίαel
dc.date.accessioned2021-08-26T08:16:24Z-
dc.date.available2021-08-26T08:16:24Z-
dc.date.issued2021el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/25752-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2021.el
dc.description.abstractΕισαγωγή: Το σχολικό κλίμα αναφέρεται στο φυσικό, ακαδημαϊκό, ψυχολογικό και συναισθηματικό πλαίσιο, της κάθε τάξης, τέτοιο ώστε να αποτελεί μία θετική συνθήκη διδασκαλίας και μάθησης και να προδιαθέτει θετικά τους τους μαθητές να συνυπάρξουν και να συνεργαστούν. Ειδικά σε μια τάξη συμπερίληψης, η συνοχή της τάξης είναι βασικός παράγοντας για την ικανοποίηση των όλων των μαθητών. Σκοπός: Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να μελετήσει τα επίπεδα ικανοποίησης, προστριβών, ανταγωνιστικότητας, δυσκολιών και συνοχής στην γενική τάξη Δημοτικού σχολείου όπου συμμετέχουν και εκπαιδεύονται από κοινού μαθητές με και χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επιπλέον να συγκρίνει τις ανωτέρω παραμέτρους μεταξύ μαθητών με και χωρίς ειδικές ανάγκες καθώς και μεταξύ των χαρακτηριστικών του φύλου, της ηλικίας και της επίδοσης. Μεθοδολογία: Εφαρμόστηκε η ποσοτική, περιγραφική και συσχέτισης έρευνα, πρωτογενής με χρήση ερωτηματολογίων κλίμακας Likert σε μη πειραματικό σχεδιασμό. Χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο MCI το οποίο παρουσίασε υψηλή εγκυρότητα εννοιολογικής κατασκευής (84%) και αποδεκτή αξιοπιστία (α≥0,664). Χρησιμοποιήθηκαν οι στατιστικοί έλεγχοι independent samples t-test, Pearson και 95% διαστήματα εμπιστοσύνης σε στάθμη σημαντικότητας 5%. Αποτελέσματα: Παρατηρήθηκαν σύμφωνα με τις αναφορές των μαθητών πολύ υψηλά επίπεδα ικανοποίησης και υψηλά επίπεδα συνοχής, προστριβών και ανταγωνιστικότητας ενώ μέτρια δυσκολιών. Το είδος του μαθητή επηρέασε τον παράγοντα των δυσκολιών (p=0,011). H ηλικία επηρέασε τον παράγοντα των δυσκολιών (p=0,007). H επίδοση επηρέασε τους παράγοντες των δυσκολιών (p=0,016) και της ικανοποίησης (p=0,019). Συμπεράσματα: H από κοινού διδασκαλία σύμφωνα με τις απαντήσεις των μαθητών φαίνεται ότι ωφέλησε όλους τους μαθητές. Στον αντίποδα βρίσκονται τα υψηλά επίπεδα ανταγωνιστικότητας και προστριβών. Ακόμη, ειδική μεταχείριση χρειάζονται οι μαθητές μικρότερης ηλικίας που συνάντησαν περισσότερες δυσκολίες όπως και οι μαθητές χαμηλότερης επίδοσης οι οποίοι παράλληλα εμφάνισαν χαμηλότερα επίπεδα ικανοποίησης.el
dc.format.extent84el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 4.0 Διεθνέςel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/en
dc.subjectΣυμπερίληψηel
dc.subjectΜαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκεςel
dc.subjectΓενική τάξηel
dc.subjectΨυχοκοινωνικές ανάγκεςel
dc.subjectΤυπικοί μαθητέςel
dc.titleΑξιολόγηση ψυχοκοινωνικών αναγκών μαθητών με και χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που εκπαιδεύονται από κοινού σε γενική τάξη.el
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγήel
Appears in Collections:ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
AisiopoulouAntoniaMsc2021.pdf805.84 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons