Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/25733
Συγγραφέας: Παπαδοπούλου, Κυριακή
Τίτλος: Μελέτη εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης: ετοιμότητα αναγνώρισης και αντιμετώπισης προβλημάτων ψυχικής υγείας των μαθητών τους
Αλλοι τίτλοι: Study of primary and secondary school teachers: readiness to recognize and address mental health issues of their students
Ημερομηνία Έκδοσης: 2021
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή
Επόπτης Καθηγητής: Montgomery, Anthony Jude
Περίληψη: Λαμβάνοντας υπόψη τα υψηλά ποσοστά επικράτησης των προβλημάτων ψυχικής υγείας σε παιδιά και εφήβους και τη σημασία τους για τη σχολική ανάπτυξη των νέων, η παρούσα εργασία έχει σκοπό να μελετήσει και να καταγράψει αν οι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι έτοιμοι να αντιμετωπίσουν διάφορα θέματα ψυχικής υγείας στην τάξη τους. Επίσης, εξετάζει το βαθμό ετοιμότητας των εκπαιδευτικών για την αναγνώριση και αντιμετώπιση θεμάτων ψυχικής υγείας στο σχολικό περιβάλλον, καθώς και το βαθμό στον οποίο η εκπαίδευση των εκπαιδευτικών και το δημογραφικό προφίλ τους έχει προετοιμάσει σε αυτά τα ζητήματα. Διερευνάται η πιθανή ύπαρξη σχέσης μεταξύ ετοιμότητας αναγνώρισης και αντιμετώπισης θεμάτων ψυχικής υγείας στο σχολικό περιβάλλον με την εκπαίδευση που τους έχει χορηγηθεί. Πραγματοποιήθηκε μία ποσοτική έρευνα, περιγραφική και συσχέτισης με χρήση ερωτηματολογίου κλίμακας Likert υψηλής αξιοπιστίας (α>0,90). Στην έρευνα συμμετείχαν 207 εκπαιδευτικοί, 122 Πρωτοβάθμιας και 85 Δευτεροβάθμιας, στην πλειοψηφία της γυναίκες, με έως 20 έτη προϋπηρεσίας στην εκπαίδευση και με επιμόρφωση σε σεμινάρια που ήταν σχετικά με την ειδικότητά τους. Η στατιστική ανάλυση πραγματοποιήθηκε σε στάθμη σημαντικότητας 5%, χρησιμοποιώντας τους παραμετρικούς ελέγχους independent samples t-test, ANOVA και Pearson. Ο ρόλος της εκπαίδευσης επηρεάστηκε από τη βαθμίδα εκπαίδευσης (p=0,016) και τα σεμινάρια ειδικότητας (p=0,023). Η ετοιμότητα των εκπαιδευτικών επηρεάστηκε από τις σπουδές (p=0,015) και τα σεμινάρια σε θέματα ψυχικής υγείας (p=0,003). H εκπαίδευση συσχετίστηκε θετικά με την ετοιμότητα (p<0,001). H ετοιμότητα των εκπαιδευτικών χαρακτηρίστηκε μέτρια προς υψηλή, ενώ μέτρια αποτελεσματικός ήταν ο ρόλος της εκπαίδευσης. Ο ρόλος της εκπαίδευσης αναδείχτηκε περισσότερο αποτελεσματικός για τους εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και όσων έχουν παρακολουθήσει σεμινάρια ειδικότητας. Οι εκπαιδευτικοί που κατέχουν διδακτορικό είχαν υψηλότερο βαθμό ετοιμότητας, όπως και οι εκπαιδευτικοί που έχουν παρακολουθήσει σεμινάρια πάνω σε θέματα ψυχικής υγείας.
Λέξεις Κλειδιά: Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Ψυχική υγεία
Ετοιμότητα
Εκπαιδευτικοί
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2021.
Δικαιώματα: CC0 1.0 Παγκόσμια
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
PapadopoulouKyriakiMsc2021.pdf1.44 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons