Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/25733
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorMontgomery, Anthony Judeen
dc.contributor.authorΠαπαδοπούλου, Κυριακήel
dc.date.accessioned2021-08-25T08:03:25Z-
dc.date.available2021-08-25T08:03:25Z-
dc.date.issued2021el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/25733-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2021.el
dc.description.abstractΛαμβάνοντας υπόψη τα υψηλά ποσοστά επικράτησης των προβλημάτων ψυχικής υγείας σε παιδιά και εφήβους και τη σημασία τους για τη σχολική ανάπτυξη των νέων, η παρούσα εργασία έχει σκοπό να μελετήσει και να καταγράψει αν οι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι έτοιμοι να αντιμετωπίσουν διάφορα θέματα ψυχικής υγείας στην τάξη τους. Επίσης, εξετάζει το βαθμό ετοιμότητας των εκπαιδευτικών για την αναγνώριση και αντιμετώπιση θεμάτων ψυχικής υγείας στο σχολικό περιβάλλον, καθώς και το βαθμό στον οποίο η εκπαίδευση των εκπαιδευτικών και το δημογραφικό προφίλ τους έχει προετοιμάσει σε αυτά τα ζητήματα. Διερευνάται η πιθανή ύπαρξη σχέσης μεταξύ ετοιμότητας αναγνώρισης και αντιμετώπισης θεμάτων ψυχικής υγείας στο σχολικό περιβάλλον με την εκπαίδευση που τους έχει χορηγηθεί. Πραγματοποιήθηκε μία ποσοτική έρευνα, περιγραφική και συσχέτισης με χρήση ερωτηματολογίου κλίμακας Likert υψηλής αξιοπιστίας (α>0,90). Στην έρευνα συμμετείχαν 207 εκπαιδευτικοί, 122 Πρωτοβάθμιας και 85 Δευτεροβάθμιας, στην πλειοψηφία της γυναίκες, με έως 20 έτη προϋπηρεσίας στην εκπαίδευση και με επιμόρφωση σε σεμινάρια που ήταν σχετικά με την ειδικότητά τους. Η στατιστική ανάλυση πραγματοποιήθηκε σε στάθμη σημαντικότητας 5%, χρησιμοποιώντας τους παραμετρικούς ελέγχους independent samples t-test, ANOVA και Pearson. Ο ρόλος της εκπαίδευσης επηρεάστηκε από τη βαθμίδα εκπαίδευσης (p=0,016) και τα σεμινάρια ειδικότητας (p=0,023). Η ετοιμότητα των εκπαιδευτικών επηρεάστηκε από τις σπουδές (p=0,015) και τα σεμινάρια σε θέματα ψυχικής υγείας (p=0,003). H εκπαίδευση συσχετίστηκε θετικά με την ετοιμότητα (p<0,001). H ετοιμότητα των εκπαιδευτικών χαρακτηρίστηκε μέτρια προς υψηλή, ενώ μέτρια αποτελεσματικός ήταν ο ρόλος της εκπαίδευσης. Ο ρόλος της εκπαίδευσης αναδείχτηκε περισσότερο αποτελεσματικός για τους εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και όσων έχουν παρακολουθήσει σεμινάρια ειδικότητας. Οι εκπαιδευτικοί που κατέχουν διδακτορικό είχαν υψηλότερο βαθμό ετοιμότητας, όπως και οι εκπαιδευτικοί που έχουν παρακολουθήσει σεμινάρια πάνω σε θέματα ψυχικής υγείας.el
dc.format.extent134el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsCC0 1.0 Παγκόσμιαel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/en
dc.subjectΠρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευσηel
dc.subjectΨυχική υγείαel
dc.subjectΕτοιμότηταel
dc.subjectΕκπαιδευτικοίel
dc.titleΜελέτη εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης: ετοιμότητα αναγνώρισης και αντιμετώπισης προβλημάτων ψυχικής υγείας των μαθητών τουςel
dc.title.alternativeStudy of primary and secondary school teachers: readiness to recognize and address mental health issues of their studentsen
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγήel
Appears in Collections:ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PapadopoulouKyriakiMsc2021.pdf1.44 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons