Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/25725
Συγγραφέας: Βασιλείου, Θεμιστοκλής
Τίτλος: Εκπαίδευση ενηλίκων με νοητική αναπηρία σε κατασκευαστικά έργα: μία συγκριτική μελέτη του video prompting με την τεχνική της μίμησης προτύπου
Αλλοι τίτλοι: Teaching construction tasks to adults with intellectual dissability: a comparative study between video prompting and modeling
Ημερομηνία Έκδοσης: 2021
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή
Επόπτης Καθηγητής: Κουστριάβα, Ελένη
Περίληψη: Τα κατασκευαστικά έργα περιλαμβάνονται στο λειτουργικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα και στα προγράμματα δημιουργικής απασχόλησης ατόμων με νοητική αναπηρία. Εφόσον ελεγχθούν οι παράγοντες που καθορίζουν τη δυσκολία τους, τα κατασκευαστικά έργα μπορούν να αποτελέσουν ένα μέτρο οπτικό-χωρικής ικανότητας. Ο σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν η σύγκριση της αποτελεσματικότητας στην εκπαίδευση ενήλικων ατόμων με νοητική αναπηρία σε κατασκευαστικά έργα, ανάμεσα στην τεχνολογική εκπαιδευτική τεχνική του video prompting και την μη τεχνολογική τεχνική της μίμησης προτύπου. Επίσης, διερευνήθηκε η σχέση ανάμεσα στην κατασκευαστική ικανότητα και την ικανότητα της οπτικό-χωρικής εργαζόμενης μνήμης. 12 ενήλικοι με νοητική αναπηρία, χωρίστηκαν σε δύο ομάδες. Κάθε ομάδα εκπαιδεύτηκε με μία από τις δύο εκπαιδευτικές τεχνικές. Το «σύστημα των ελάχιστων προτροπών» λειτούργησε ως επιπρόσθετη εκπαιδευτική τεχνική και ταυτόχρονα ως εργαλείο αξιολόγησης του μεγέθους της ανεξαρτησίας στην εκτέλεση κάθε έργου. Η οπτικό-χωρική εργαζόμενη μνήμη αξιολογήθηκε με τη δοκιμασία «Corsi Block Tapping Test Backwards». Και οι δύο ομάδες βελτίωσαν σημαντικά την κατασκευαστική τους ικανότητα. Το video prompting είχε μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα από την μίμηση προτύπου αλλά όχι με στατιστική σημαντικότητα. Η ομάδα video prompting παρουσίασε μεγαλύτερη ταχύτητα εκμάθησης επίσης δίχως στατιστική σημαντικότητα. Δεν εμφανίστηκε κάποια σημαντική σχέση των αποτελεσμάτων του Corsi-Block Test με τις άλλες μεταβλητές. Συμπερασματικά, Η τεχνική video prompting σε συνδυασμό με το σύστημα ελάχιστων προτροπών, δύναται να χρησιμοποιηθεί για την εκπαίδευση σε κατασκευαστικά έργα σε ενήλικα άτομα με νοητική αναπηρία.
Λέξεις Κλειδιά: Κατασκευαστικά έργα
Κατασκευαστική ικανότητα
Video prompting
Μίμηση προτύπου
Εργαζόμενη μνήμη.
Οπτικό-χωρική εργαζόμενη μνήμη
Νοητική αναπηρία
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2021.
Δικαιώματα: CC0 1.0 Παγκόσμια
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
VasileiouThemistoklisMsc2021.pdf2.97 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons