Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/25725
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΚουστριάβα, Ελένηel
dc.contributor.authorΒασιλείου, Θεμιστοκλήςel
dc.date.accessioned2021-07-28T08:21:52Z-
dc.date.available2021-07-28T08:21:52Z-
dc.date.issued2021el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/25725-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2021.el
dc.description.abstractΤα κατασκευαστικά έργα περιλαμβάνονται στο λειτουργικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα και στα προγράμματα δημιουργικής απασχόλησης ατόμων με νοητική αναπηρία. Εφόσον ελεγχθούν οι παράγοντες που καθορίζουν τη δυσκολία τους, τα κατασκευαστικά έργα μπορούν να αποτελέσουν ένα μέτρο οπτικό-χωρικής ικανότητας. Ο σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν η σύγκριση της αποτελεσματικότητας στην εκπαίδευση ενήλικων ατόμων με νοητική αναπηρία σε κατασκευαστικά έργα, ανάμεσα στην τεχνολογική εκπαιδευτική τεχνική του video prompting και την μη τεχνολογική τεχνική της μίμησης προτύπου. Επίσης, διερευνήθηκε η σχέση ανάμεσα στην κατασκευαστική ικανότητα και την ικανότητα της οπτικό-χωρικής εργαζόμενης μνήμης. 12 ενήλικοι με νοητική αναπηρία, χωρίστηκαν σε δύο ομάδες. Κάθε ομάδα εκπαιδεύτηκε με μία από τις δύο εκπαιδευτικές τεχνικές. Το «σύστημα των ελάχιστων προτροπών» λειτούργησε ως επιπρόσθετη εκπαιδευτική τεχνική και ταυτόχρονα ως εργαλείο αξιολόγησης του μεγέθους της ανεξαρτησίας στην εκτέλεση κάθε έργου. Η οπτικό-χωρική εργαζόμενη μνήμη αξιολογήθηκε με τη δοκιμασία «Corsi Block Tapping Test Backwards». Και οι δύο ομάδες βελτίωσαν σημαντικά την κατασκευαστική τους ικανότητα. Το video prompting είχε μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα από την μίμηση προτύπου αλλά όχι με στατιστική σημαντικότητα. Η ομάδα video prompting παρουσίασε μεγαλύτερη ταχύτητα εκμάθησης επίσης δίχως στατιστική σημαντικότητα. Δεν εμφανίστηκε κάποια σημαντική σχέση των αποτελεσμάτων του Corsi-Block Test με τις άλλες μεταβλητές. Συμπερασματικά, Η τεχνική video prompting σε συνδυασμό με το σύστημα ελάχιστων προτροπών, δύναται να χρησιμοποιηθεί για την εκπαίδευση σε κατασκευαστικά έργα σε ενήλικα άτομα με νοητική αναπηρία.el
dc.format.extent101el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsCC0 1.0 Παγκόσμιαel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/en
dc.subjectΚατασκευαστικά έργαel
dc.subjectΚατασκευαστική ικανότηταel
dc.subjectVideo promptingen
dc.subjectΜίμηση προτύπουel
dc.subjectΕργαζόμενη μνήμη.el
dc.subjectΟπτικό-χωρική εργαζόμενη μνήμηel
dc.subjectΝοητική αναπηρίαel
dc.titleΕκπαίδευση ενηλίκων με νοητική αναπηρία σε κατασκευαστικά έργα: μία συγκριτική μελέτη του video prompting με την τεχνική της μίμησης προτύπουel
dc.title.alternativeTeaching construction tasks to adults with intellectual dissability: a comparative study between video prompting and modelingen
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγήel
Appears in Collections:ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
VasileiouThemistoklisMsc2021.pdf2.97 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons