Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24828
Συγγραφέας: Βλάχου, Δέσποινα
Τίτλος: Διερεύνηση της προσέγγισης των ελληνικών επιχειρήσεων απέναντι στις επενδύσεις, στο σχεδιασμό, την εφαρμογή και την οικονομική αξιολόγηση προγραμμάτων εκπαίδευσης
Ημερομηνία Έκδοσης: 2020
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης
Επόπτης Καθηγητής: Σταμπουλής, Μιλτιάδης
Περίληψη: Μολονότι υπάρχει γενική συμφωνία ως προς τη σημασία της εκπαίδευσης ως εργαλείου που βοηθά τους οργανισμούς και τις επιχειρήσεις στην ανάπτυξη βιώσιμων ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων με βάση το Ανθρώπινο Δυναμικό (ΑΔ) τους, η επένδυση των επιχειρήσεων στις δραστηριότητες κατάρτισης εξακολουθεί να είναι χαμηλή. Μεταξύ των παραγόντων που έχουν συνδεθεί με αυτή την τάση βρίσκεται το είδος της ανταγωνιστικής στρατηγικής που ακολουθεί μία επιχείρηση, η απουσία συστηματικών αναλύσεων εργατικού δυναμικού και η απουσία αξιολόγησης του οικονομικού και κοινωνικού αντίκτυπου ενός προτεινόμενου προγράμματος στο στάδιο σχεδιασμού αυτού. Ένα ακόμα ζήτημα που συνδέεται άμεσα με τα ανωτέρω είναι ότι επί του παρόντος δεν έχει εντοπιστεί ένα πρότυπο, ούτε από το πεδίο της Οργανωσιακής Απόδοσης, ούτε από το πεδίο της ΔΑΔ που να δύναται να αξιοποιηθεί ως υπόδειγμα δράσης κατά την ανάπτυξη πολιτικών εκπαίδευσης. Η παρούσα εργασία έχει διττό στόχο. Πρώτον, μέσω εμπειρικής διερεύνησης επιχειρήθηκε η εξέταση της στάσης των ελληνικών επιχειρήσεων απέναντι στις επενδύσεις στην εκπαίδευση του ΑΔ τους και του βαθμού που οι διάφοροι παράγοντες την επηρεάζουν. Δεύτερον, μέσω της κριτικής ανάλυσης και επεξεργασίας της βιβλιογραφίας επιχειρήθηκε η ανάπτυξη ενός «στρατηγικού χάρτη συνδέσεων», που δύναται να λειτουργήσει επικουρικά στην καθοδήγηση των ενεργειών των υπευθύνων ΑΔ αναφορικά με την αξιολόγηση της κάθε επιμέρους παραμέτρου που αφορά μία αναπτυξιακή διαδικασία. Η πρωτογενής έρευνα έδειξε ότι οι ελληνικές εταιρείες είναι θετικά διακείμενες απέναντι στις επενδύσεις στην ανάπτυξη του ανθρωπίνου κεφαλαίου και επιβεβαίωσε την ύπαρξη ευθυγράμμισης της ανταγωνιστικής με τη λειτουργική στρατηγική για την εκπαίδευση, καθώς και την επίδραση που η πρώτη ασκεί στις επενδύσεις στην εκπαίδευση. Παράλληλα, η έρευνα έδειξε ότι υπάρχει ευρεία συνειδητοποίηση της σημασίας της χρήσης των workforce analytics από τις επιχειρήσεις αλλά η εφαρμογή αυτών δεν παρουσιάζει ακόμη πλήρη ανάπτυξη. Τέλος, ανέδειξε την ύπαρξη της τάσης οι εταιρείες που εφαρμόζουν συστηματικά οικονομικές αναλύσεις κατά το σχεδιασμό ενός προγράμματος να εφαρμόζουν σε μεγαλύτερη συχνότητα εκπαιδευτικά προγράμματα.
Λέξεις Κλειδιά: Εκπαίδευση και Ανάπτυξη
Ανθρώπινο Δυναμικό
Οργανωσιακή Απόδοση
Αξιολόγηση
Ανταγωνιστική Στρατηγική
Αναλύσεις Εργατικού Δυναμικού
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020.
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
VlachouDespoinaMsc2020.pdf3.16 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στην ΨΗΦΙΔΑ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.