Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24828
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΣταμπουλής, Μιλτιάδηςel
dc.contributor.authorΒλάχου, Δέσποιναel
dc.date.accessioned2020-12-21T09:23:49Z-
dc.date.available2020-12-21T09:23:49Z-
dc.date.issued2020el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24828-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020.el
dc.description.abstractΜολονότι υπάρχει γενική συμφωνία ως προς τη σημασία της εκπαίδευσης ως εργαλείου που βοηθά τους οργανισμούς και τις επιχειρήσεις στην ανάπτυξη βιώσιμων ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων με βάση το Ανθρώπινο Δυναμικό (ΑΔ) τους, η επένδυση των επιχειρήσεων στις δραστηριότητες κατάρτισης εξακολουθεί να είναι χαμηλή. Μεταξύ των παραγόντων που έχουν συνδεθεί με αυτή την τάση βρίσκεται το είδος της ανταγωνιστικής στρατηγικής που ακολουθεί μία επιχείρηση, η απουσία συστηματικών αναλύσεων εργατικού δυναμικού και η απουσία αξιολόγησης του οικονομικού και κοινωνικού αντίκτυπου ενός προτεινόμενου προγράμματος στο στάδιο σχεδιασμού αυτού. Ένα ακόμα ζήτημα που συνδέεται άμεσα με τα ανωτέρω είναι ότι επί του παρόντος δεν έχει εντοπιστεί ένα πρότυπο, ούτε από το πεδίο της Οργανωσιακής Απόδοσης, ούτε από το πεδίο της ΔΑΔ που να δύναται να αξιοποιηθεί ως υπόδειγμα δράσης κατά την ανάπτυξη πολιτικών εκπαίδευσης. Η παρούσα εργασία έχει διττό στόχο. Πρώτον, μέσω εμπειρικής διερεύνησης επιχειρήθηκε η εξέταση της στάσης των ελληνικών επιχειρήσεων απέναντι στις επενδύσεις στην εκπαίδευση του ΑΔ τους και του βαθμού που οι διάφοροι παράγοντες την επηρεάζουν. Δεύτερον, μέσω της κριτικής ανάλυσης και επεξεργασίας της βιβλιογραφίας επιχειρήθηκε η ανάπτυξη ενός «στρατηγικού χάρτη συνδέσεων», που δύναται να λειτουργήσει επικουρικά στην καθοδήγηση των ενεργειών των υπευθύνων ΑΔ αναφορικά με την αξιολόγηση της κάθε επιμέρους παραμέτρου που αφορά μία αναπτυξιακή διαδικασία. Η πρωτογενής έρευνα έδειξε ότι οι ελληνικές εταιρείες είναι θετικά διακείμενες απέναντι στις επενδύσεις στην ανάπτυξη του ανθρωπίνου κεφαλαίου και επιβεβαίωσε την ύπαρξη ευθυγράμμισης της ανταγωνιστικής με τη λειτουργική στρατηγική για την εκπαίδευση, καθώς και την επίδραση που η πρώτη ασκεί στις επενδύσεις στην εκπαίδευση. Παράλληλα, η έρευνα έδειξε ότι υπάρχει ευρεία συνειδητοποίηση της σημασίας της χρήσης των workforce analytics από τις επιχειρήσεις αλλά η εφαρμογή αυτών δεν παρουσιάζει ακόμη πλήρη ανάπτυξη. Τέλος, ανέδειξε την ύπαρξη της τάσης οι εταιρείες που εφαρμόζουν συστηματικά οικονομικές αναλύσεις κατά το σχεδιασμό ενός προγράμματος να εφαρμόζουν σε μεγαλύτερη συχνότητα εκπαιδευτικά προγράμματα.el
dc.format.extent157el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.subjectΕκπαίδευση και Ανάπτυξηel
dc.subjectΑνθρώπινο Δυναμικόel
dc.subjectΟργανωσιακή Απόδοσηel
dc.subjectΑξιολόγησηel
dc.subjectΑνταγωνιστική Στρατηγικήel
dc.subjectΑναλύσεις Εργατικού Δυναμικούel
dc.titleΔιερεύνηση της προσέγγισης των ελληνικών επιχειρήσεων απέναντι στις επενδύσεις, στο σχεδιασμό, την εφαρμογή και την οικονομική αξιολόγηση προγραμμάτων εκπαίδευσηςel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησηςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
VlachouDespoinaMsc2020.pdf3.16 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.