Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24226
Συγγραφέας: Μουτάφη, Παρασκευή
Τίτλος: Αναγνωστική κατανόηση δίγλωσσων μαθητών στο δημοτικό σχολείο: αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των στρατηγικών που ακολουθούν.
Ημερομηνία Έκδοσης: 2020
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή
Επόπτης Καθηγητής: Γουλετά, Ειρήνη
Περίληψη: Το αντικείμενο που μελετά η παρούσα διπλωματική εργασία είναι οι στρατηγικές αναγνωστικής κατανόησης που χρησιμοποιούν οι δίγλωσσοι μαθητές στο Δημοτικό Σχολείο και η αποτελεσματικότητά τους. Η συνεχόμενη αύξηση του πληθυσμού των δίγλωσσων μαθητών στα ελληνικά σχολεία και η ανάγκη των δασκάλων να προλάβουν και να αντιμετωπίσουν τις αναγνωστικές δυσκολίες τους αποτέλεσε το έναυσμα για την ενασχόληση με το παρόν θέμα. Μέσω της βιβλιογραφικής ανασκόπησης ερευνώνται εφτά άρθρα που εξετάζουν τη χρήση στρατηγικών από δίγλωσσους μαθητές με υψηλή και χαμηλή αναγνωστική επίδοση με μητρικές γλώσσες που ποικίλλουν. Ειδικότερα, μελετάται η διαφοροποίηση μεταξύ των μαθητών με υψηλή και χαμηλή επίδοση ως προς τη χρήση στρατηγικών αναγνωστικής κατανόησης, η ενδεχόμενη διαφοροποίηση στη χρήση των στρατηγικών κατανόησης που χρησιμοποιούν οι μαθητές κατά την ανάγνωση στη μητρική και τη δεύτερη γλώσσα και η ενδεχόμενη επιρροή του τύπου της διγλωσσίας (παράλληλη, διαδοχική) στη χρήση στρατηγικών αναγνωστικής κατανόησης. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι οι μαθητές με υψηλή επίδοση και οι μαθητές που ανήκουν στην παράλληλη διγλωσσία χρησιμοποιούν στρατηγικές που υπερτερούν ποιοτικά και ποσοτικά σε σχέση με αυτές των μαθητών με χαμηλή επίδοση και αυτών που ανήκουν στη διαδοχική διγλωσσία. Τέλος, όσον αφορά τη διαφοροποίηση κατά την ανάγνωση στη μητρική και τη δεύτερη τα αποτελέσματα δεν είναι ξεκάθαρα. Συνεπώς, από τα ευρήματα και τη διεθνή βιβλιογραφία προκύπτει ότι η συστηματική διδασκαλία των ποιοτικών στρατηγικών που χρησιμοποιούν οι δίγλωσσοι μαθητές με υψηλή αναγνωστική επίδοση μπορεί να ενισχύσει την αναγνωστική κατανόηση αυτών με χαμηλότερη επίδοση.
Λέξεις Κλειδιά: Διγλωσσία
Δεύτερη γλώσσα
Αναγνωστική κατανόηση
Στρατηγικές
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020
Δικαιώματα: Αναφορά Δημιουργού 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
MoutafiParaskeuviMsc2020.pdf682.09 kBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons