Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24067
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΠλατσίδου, Μαρίαel
dc.contributor.authorΚουτσού, Θεοδώραel
dc.date.accessioned2020-07-07T09:42:41Z-
dc.date.available2020-07-07T09:42:41Z-
dc.date.issued2020el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24067-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019.el
dc.description.abstractΗ συναισθηματική νοημοσύνη είναι μια σύνθετη έννοια που προσελκύει έντονα το ενδιαφέρον των μελετητών, λόγω των πρακτικών εφαρμογών και οφελών της στην τυπική και άτυπη εκπαίδευση, στον σχολικό και στον εργασιακό χώρο. Ιδιαίτερα στην εκπαίδευση, οι συναισθηματικά νοήμονες εκπαιδευτικοί επηρεάζουν τη συναισθηματική ανάπτυξη των μαθητών τους. Επίσης είναι γνωστό πως το διδακτικό στιλ που υποστηρίζει ο εκπαιδευτικός επηρεάζει την εξέλιξη και τα κίνητρα των μαθητών. Η συναισθηματική νοημοσύνη ελάχιστα έχει μελετηθεί σε σχέση με τον τρόπο διδασκαλίας. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η μελέτη αυτού του ζητήματος. Συγκεκριμένα, η έρευνα επιχειρεί να εξετάσει τη σχέση της συναισθηματικής νοημοσύνης και της ικανότητας ρύθμισης του συναισθήματος με το διδακτικό στιλ που προτιμούν οι εκπαιδευτικοί. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 100 εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Οι συμμετέχοντες συμπλήρωσαν την κλίμακα Wong Law Emotional Intelligence Scale (WLEIS, Wong & Law, 2002), την κλίμακα Emotion Regulation Questionnaire (Gross & John, 2003) και την κλίμακα Teaching Styles Inventory 3.0 (Grasha, 1996). Από τα αποτελέσματα της έρευνας προέκυψε ότι οι συμμετέχοντες παρουσιάζουν υψηλά επίπεδα συναισθηματικής νοημοσύνης και μέτρια επίπεδα ρύθμισης συναισθήματος. Το διδακτικό στιλ που κυριαρχεί είναι του Διευκολυντή. Επίσης διαπιστώθηκε πως η συναισθηματική νοημοσύνη και η ικανότητα ρύθμισης του συναισθήματος συσχετίζονται και αποτελούν προβλεπτικό παράγοντα για τα στιλ του Ειδικού, του Προσωπικού Μοντέλου, του Διευκολυντή και του Εξουσιοδότη. Οι παράγοντες που συμβάλλουν σε αυτή την πρόβλεψη είναι η κατανόηση συναισθημάτων των άλλων, η χρήση των συναισθημάτων και η γνωστική αναπλαισίωση.el
dc.format.extent69el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsCC0 1.0 Παγκόσμιαel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/en
dc.subjectΣυναισθηματική νοημοσύνηel
dc.subjectΡύθμιση συναισθήματοςel
dc.subjectΔιδακτικό στιλel
dc.subjectΕκπαιδευτικοίel
dc.titleΗ συναισθηματική νοημοσύνη των εκπαιδευτικών σε σχέση με το διδακτικό τους στιλel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγήel
Appears in Collections:ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KoutsouTheodoraMsc2019.pdf1.12 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons