Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο:
http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24032
Συγγραφέας: | Αραμπατζή, Τριανταφυλλιά |
Τίτλος: | Η επιρροή της διγλωσσίας στην κοινωνικο-συναισθηματική ανάπτυξη των νηπίων και εκπαιδευτικές πρακτικές για την ενίσχυσή της |
Ημερομηνία Έκδοσης: | 2020 |
Τμήμα: | Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή |
Επόπτης Καθηγητής: | Γουλετά, Ειρήνη |
Περίληψη: | Στην παρούσα εργασία επιχειρείται να διερευνηθεί η επιρροή της διγλωσσίας στην κοινωνικο-συναισθηματική ανάπτυξη των νηπίων. Επιπλέον, στοχεύει στην παρουσίαση εκπαιδευτικών πρακτικών για την ενίσχυσή της. Η διερεύνηση του θέματος πραγματοποιείται μέσα από μια βιβλιογραφική ανασκόπηση. Η εργασία χωρίζεται στο θεωρητικό και το ερευνητικό μέρος. Στο θεωρητικό αρχικά αναλύεται και συγκρίνεται ο τρόπος ανατροφής των παιδιών σε διάφορες χώρες στις Ηπείρους. Έπειτα περιγράφεται πώς ο πολιτισμός και ο συνδυασμός των γλωσσών μπορούν να επηρεάσουν την κοινωνικο-συναισθηματική ανάπτυξη των νηπίων. Επιπλέον, επισημαίνονται οι επιπτώσεις και τα πλεονεκτήματα της διγλωσσίας σε αυτή τους την ανάπτυξη. Τέλος, παρουσιάζονται αποτελεσματικές διδακτικές πρακτικές για την ενίσχυση της κοινωνικο-συναισθηματικής ανάπτυξης των νηπίων. Στο ερευνητικό μέρος συγκρίνονται και σχολιάζονται κατά κεφάλαιο οι έρευνες που συγκεντρώθηκαν στο θεωρητικό μέρος. Συγκεκριμένα, τα αποτελέσματα της βιβλιογραφικής ανασκόπησης φανερώνουν ότι ο πολιτισμός των δίγλωσσων νηπίων επηρεάζει περισσότερο την κοινωνικο-συναισθηματική ανάπτυξή τους, καθώς ασκεί επιρροή και στον τρόπο ανατροφής που επιλέγουν οι γονείς, από ότι ο συνδυασμός των γλωσσών. Επιπλέον, τα οφέλη της διγλωσσίας αποδεικνύεται ότι είναι περισσότερα από τις επιπτώσεις της, καθώς και ότι η ζωγραφική αποτελεί το καλύτερο μέσο ενίσχυσης της κοινωνικο-συναισθηματικής ανάπτυξης των νηπίων. |
Λέξεις Κλειδιά: | Διγλωσσία Κοινωνικο-συναισθηματική ανάπτυξη Εκπαιδευτικές πρακτικές Προσχολική ηλικία |
Πληροφορίες: | Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020. |
Δικαιώματα: | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές |
Εμφανίζεται στις Συλλογές: | ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ) |
Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο | Περιγραφή | Μέγεθος | Μορφότυπος | |
---|---|---|---|---|
ArampatziTriantafylliaMsc2020.pdf | 1.05 MB | Adobe PDF | Προβολή/Ανοιγμα |
Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons