Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24032
Συγγραφέας: Αραμπατζή, Τριανταφυλλιά
Τίτλος: Η επιρροή της διγλωσσίας στην κοινωνικο-συναισθηματική ανάπτυξη των νηπίων και εκπαιδευτικές πρακτικές για την ενίσχυσή της
Ημερομηνία Έκδοσης: 2020
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή
Επόπτης Καθηγητής: Γουλετά, Ειρήνη
Περίληψη: Στην παρούσα εργασία επιχειρείται να διερευνηθεί η επιρροή της διγλωσσίας στην κοινωνικο-συναισθηματική ανάπτυξη των νηπίων. Επιπλέον, στοχεύει στην παρουσίαση εκπαιδευτικών πρακτικών για την ενίσχυσή της. Η διερεύνηση του θέματος πραγματοποιείται μέσα από μια βιβλιογραφική ανασκόπηση. Η εργασία χωρίζεται στο θεωρητικό και το ερευνητικό μέρος. Στο θεωρητικό αρχικά αναλύεται και συγκρίνεται ο τρόπος ανατροφής των παιδιών σε διάφορες χώρες στις Ηπείρους. Έπειτα περιγράφεται πώς ο πολιτισμός και ο συνδυασμός των γλωσσών μπορούν να επηρεάσουν την κοινωνικο-συναισθηματική ανάπτυξη των νηπίων. Επιπλέον, επισημαίνονται οι επιπτώσεις και τα πλεονεκτήματα της διγλωσσίας σε αυτή τους την ανάπτυξη. Τέλος, παρουσιάζονται αποτελεσματικές διδακτικές πρακτικές για την ενίσχυση της κοινωνικο-συναισθηματικής ανάπτυξης των νηπίων. Στο ερευνητικό μέρος συγκρίνονται και σχολιάζονται κατά κεφάλαιο οι έρευνες που συγκεντρώθηκαν στο θεωρητικό μέρος. Συγκεκριμένα, τα αποτελέσματα της βιβλιογραφικής ανασκόπησης φανερώνουν ότι ο πολιτισμός των δίγλωσσων νηπίων επηρεάζει περισσότερο την κοινωνικο-συναισθηματική ανάπτυξή τους, καθώς ασκεί επιρροή και στον τρόπο ανατροφής που επιλέγουν οι γονείς, από ότι ο συνδυασμός των γλωσσών. Επιπλέον, τα οφέλη της διγλωσσίας αποδεικνύεται ότι είναι περισσότερα από τις επιπτώσεις της, καθώς και ότι η ζωγραφική αποτελεί το καλύτερο μέσο ενίσχυσης της κοινωνικο-συναισθηματικής ανάπτυξης των νηπίων.
Λέξεις Κλειδιά: Διγλωσσία
Κοινωνικο-συναισθηματική ανάπτυξη
Εκπαιδευτικές πρακτικές
Προσχολική ηλικία
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020.
Δικαιώματα: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
ArampatziTriantafylliaMsc2020.pdf1.05 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons