Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23882
Συγγραφέας: Τσαχαλίνα, Γλυκερία
Τίτλος: Ευκαιρίες επιλογής και λήψης αποφάσεων που παρέχονται σε μαθητές με νοητική αναπηρία από εκπαιδευτικούς και γονείς σε ακαδημαϊκό επίπεδο
Αλλοι τίτλοι: Choice making and decision making opportunities that are provided to students with mental retardation by educators and parents in academic level
Ημερομηνία Έκδοσης: 2020
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Επόπτης Καθηγητής: Καρτασίδου, Λευκοθέα
Περίληψη: Τα τελευταία χρόνια η έννοια του αυτοπροσδιορισμού έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον των ερευνητών όχι μόνο σε ερευνητικό αλλά και σε εκπαιδευτικό επίπεδο. Σύμφωνα με τη βιβλιογραφία ο αυτοπροσδιορισμός αποτελεί έναν από τους βασικότερους παράγοντες που συμβάλλουν στην ποιότητα ζωής όλων των ατόμων και πιο συγκεκριμένα των ατόμων με νοητική αναπηρία. Δομικά χαρακτηριστικά του αυτοπροσδιορισμού αποτελούν η ικανότητα επιλογής και λήψης αποφάσεων, που συμβάλλουν στην επιτυχή μετάβαση στην ενήλικη ζωή και στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των ατόμων με νοητική αναπηρία. Έχει αποδειχθεί ότι τα άτομα με νοητική αναπηρία έχουν περιορισμένες ευκαιρίες όσον αφορά τις επιλογές και τις αποφάσεις που αφορούν τη ζωή τους, καθώς τα μέλη του οικογενειακού και κοινωνικού τους περιβάλλοντος παίρνουν τις αποφάσεις γι’ αυτά. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση των ευκαιριών επιλογής και αποφάσεων που παρέχονται στους μαθητές με νοητική αναπηρία από εκπαιδευτικούς και γονείς σε ακαδημαϊκό επίπεδο. Για την επίτευξη του ανωτέρου σκοπού χρησιμοποιήθηκαν ερωτηματολόγια, τα οποία αξιολογούσαν τον βαθμό σημαντικότητας, αναγκαιότητας και αποτελεσματικότητας της παροχής ευκαιριών σε μαθητές με νοητική αναπηρία. Τα αποτελέσματα της έρευνας αναφέρονταν στις απόψεις των γονέων και των εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής εκπαίδευσης των μαθητών με νοητική αναπηρία. Μέσα από την έρευνα αποδεικνύεται πόσο σημαντικός είναι ο αυτοπροσδιορισμός και οι δεξιότητές του για τη ζωή των ατόμων με νοητική αναπηρία και τι θεωρείται περισσότερο ή λιγότερο σημαντικό για την ανάπτυξη του αυτοπροσδιορισμού στους μαθητές με νοητική αναπηρία και επομένως της ικανότητας επιλογής και λήψης αποφάσεων από το οικογενειακό και το εκπαιδευτικό περιβάλλον τους.
Λέξεις Κλειδιά: Αυτοπροσδιορισμός
Επιλογή
Απόφαση
Μαθητές με νοητική αναπηρία
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020.
Δικαιώματα: Attribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
TsachalinaGlykeriaMsc2020.pdf1.53 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons