Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23882
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΚαρτασίδου, Λευκοθέαel
dc.contributor.authorΤσαχαλίνα, Γλυκερίαel
dc.date.accessioned2020-02-19T07:18:11Z-
dc.date.available2020-02-19T07:18:11Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23882-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020.el
dc.description.abstractΤα τελευταία χρόνια η έννοια του αυτοπροσδιορισμού έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον των ερευνητών όχι μόνο σε ερευνητικό αλλά και σε εκπαιδευτικό επίπεδο. Σύμφωνα με τη βιβλιογραφία ο αυτοπροσδιορισμός αποτελεί έναν από τους βασικότερους παράγοντες που συμβάλλουν στην ποιότητα ζωής όλων των ατόμων και πιο συγκεκριμένα των ατόμων με νοητική αναπηρία. Δομικά χαρακτηριστικά του αυτοπροσδιορισμού αποτελούν η ικανότητα επιλογής και λήψης αποφάσεων, που συμβάλλουν στην επιτυχή μετάβαση στην ενήλικη ζωή και στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των ατόμων με νοητική αναπηρία. Έχει αποδειχθεί ότι τα άτομα με νοητική αναπηρία έχουν περιορισμένες ευκαιρίες όσον αφορά τις επιλογές και τις αποφάσεις που αφορούν τη ζωή τους, καθώς τα μέλη του οικογενειακού και κοινωνικού τους περιβάλλοντος παίρνουν τις αποφάσεις γι’ αυτά. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση των ευκαιριών επιλογής και αποφάσεων που παρέχονται στους μαθητές με νοητική αναπηρία από εκπαιδευτικούς και γονείς σε ακαδημαϊκό επίπεδο. Για την επίτευξη του ανωτέρου σκοπού χρησιμοποιήθηκαν ερωτηματολόγια, τα οποία αξιολογούσαν τον βαθμό σημαντικότητας, αναγκαιότητας και αποτελεσματικότητας της παροχής ευκαιριών σε μαθητές με νοητική αναπηρία. Τα αποτελέσματα της έρευνας αναφέρονταν στις απόψεις των γονέων και των εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής εκπαίδευσης των μαθητών με νοητική αναπηρία. Μέσα από την έρευνα αποδεικνύεται πόσο σημαντικός είναι ο αυτοπροσδιορισμός και οι δεξιότητές του για τη ζωή των ατόμων με νοητική αναπηρία και τι θεωρείται περισσότερο ή λιγότερο σημαντικό για την ανάπτυξη του αυτοπροσδιορισμού στους μαθητές με νοητική αναπηρία και επομένως της ικανότητας επιλογής και λήψης αποφάσεων από το οικογενειακό και το εκπαιδευτικό περιβάλλον τους.el
dc.format.extent130el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/*
dc.subjectΑυτοπροσδιορισμόςel
dc.subjectΕπιλογήel
dc.subjectΑπόφασηel
dc.subjectΜαθητές με νοητική αναπηρίαel
dc.titleΕυκαιρίες επιλογής και λήψης αποφάσεων που παρέχονται σε μαθητές με νοητική αναπηρία από εκπαιδευτικούς και γονείς σε ακαδημαϊκό επίπεδοel
dc.title.alternativeChoice making and decision making opportunities that are provided to students with mental retardation by educators and parents in academic levelen
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάστασηel
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TsachalinaGlykeriaMsc2020.pdf1.53 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons