Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23752
Συγγραφέας: Δελέλη, Γεωργία
Τίτλος: Σχολικοί διευθυντές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και συμπεριληπτική εκπαίδευση μαθητών με αναπηρία και/ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες: πεποιθήσεις και στάσεις
Ημερομηνία Έκδοσης: 2020
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης
Επόπτης Καθηγητής: Βαλκάνος, Ευθύμιος
Περίληψη: Η παρούσα εργασία διερευνά τις πεποιθήσεις και τις στάσεις 82 Διευθυντών και Διευθυντριών γυμνασίων, γενικών και επαγγελματικών λυκείων, δημόσιων και ιδιωτικών, του Νομού Θεσσαλονίκης σχετικά με τη συμπεριληπτική εκπαίδευση μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο γενικό σχολείο. Για τη συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε ερωτηματολόγιο, που περιελάμβανε στο πρώτο μέρος την κλίμακα 28 σημείων “My Thinking about Inclusion Scale”(ΜΤΑΙ) των Stoiber, Gettinger, & Goetz (1998) για την διερεύνηση των πεποιθήσεων για τη συμπερίληψη και μία κλίμακα για τη διερεύνηση των απόψεων σχετικά με τους παράγοντες που επηρεάζουν την υλοποίηση της εκπαιδευτικής συμπερίληψης, ενώ στο δεύτερο περιελάμβανε δημογραφικές ερωτήσεις. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα οι στάσεις των Διευθυντών σχετικά με τη συμπεριληπτική εκπαίδευση μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο γενικό σχολείο στο σύνολό τους είναι ελαφρώς θετικές (Μ.Ο.= 3,21 σε κλίμακα 1-5). Οι Διευθυντές που είχαν διδακτική εμπειρία με μαθητές με αναπηρία και/ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στην τάξη παρουσίασαν θετικότερη στάση απέναντι στη συμπερίληψη σε σχέση με τους Διευθυντές που δε διέθεταν αντίστοιχη εμπειρία. Τέλος, οι συμμετέχοντες Διευθυντές προέβαλαν σε μεγαλύτερο βαθμό ως παράγοντες που δυσχεραίνουν την υλοποίηση της συμπερίληψης την έλλειψη κατάρτισης/ επιμόρφωσης σχετικά με το θέμα αυτό, τον μεγάλο αριθμό μαθητών ανά τάξη, την ανεπάρκεια χρηματοδότησης και την έλλειψη εμπειρίας στην εκπαιδευτική συμπερίληψη.
Λέξεις Κλειδιά: Πεποιθήσεις
Στάσεις
Συμπεριληπτική εκπαίδευση
Μαθητές με αναπηρία και/ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
Διευθυντές
Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020.
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
DeleliGeorgiaMsc2020.pdf1.72 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στην ΨΗΦΙΔΑ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.