Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23725
Συγγραφέας: Παπαοικονόμου, Δήμητρα
Τίτλος: Απόψεις, πεποιθήσεις και διδακτικές επιλογές εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιου σχολείου για τη διδασκαλία δίγλωσσων μαθητών με ή/και χωρίς ειδικές μαθησιακές δυσκολίες στο γλωσσικό μάθημα
Ημερομηνία Έκδοσης: 2020
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Επόπτης Καθηγητής: Αγαλιώτης, Ιωάννης
Περίληψη: Στην παρούσα εργασία επιχειρείται μια παρουσίαση με θέμα τις διδακτικές επιλογές εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιου Σχολείου για τη διδασκαλία δίγλωσσων μαθητών με ή/και χωρίς ειδικές μαθησιακές δυσκολίες στο γλωσσικό μάθημα. Επίσης, παρουσιάζονται οι αντίστοιχες απόψεις Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, καθώς η προσέγγιση του θέματος έγινε τόσο σε θεωρητικό όσο και σε εμπειρικό επίπεδο. Στο θεωρητικό μέρος της εργασίας γίνεται, αρχικά, λόγος για τον ορισμό των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών στο γλωσσικό μάθημα, για τη γραφή και για τη διγλωσσία. Στη συνέχεια, παρουσιάζονται λόγοι διάγνωσης ειδικών μαθησιακών δυσκολιών σε δίγλωσσους μαθητές και πραγματοποιείται διάκριση των χαρακτηριστικών που παρουσιάζουν στη μάθηση οι δίγλωσσοι μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες σε σύγκριση με τους δίγλωσσους μαθητές που εμφανίζουν μαθησιακές δυσκολίες λόγω διγλωσσίας. Έπειτα, αναγράφονται προβλήματα που προκύπτουν στην εκπαίδευση από αυτές τις κατηγορίες μαθητών και τέλος, αναφέρονται αποτελεσματικές διδακτικές μέθοδοι και κατάλληλες διδακτικές πρακτικές που αφορούν τους δίγλωσσους μαθητές με ή χωρίς ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Στο εμπειρικό μέρος γίνεται παράθεση της έρευνας που διεξάγεται για το ζήτημα, με δείγμα εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και με μεθοδολογικά εργαλεία το ερωτηματολόγιο και τη συνέντευξη. Εν κατακλείδι, η εργασία ολοκληρώνεται με την ποσοτική και ποιοτική ανάλυση των αποτελεσμάτων της έρευνας, με τη χρήση διαγραμμάτων, την καταγραφή απαντήσεων και τη διατύπωση συμπερασμάτων.
Λέξεις Κλειδιά: Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες
Διγλωσσία
Διδασκαλία
Γραφή
Γλωσσικό μάθημα
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020.
Δικαιώματα: CC0 1.0 Παγκόσμια
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
PapaoikonomouDimitraMsc2020.pdf2.92 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons