Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23725
Author: Παπαοικονόμου, Δήμητρα
Title: Απόψεις, πεποιθήσεις και διδακτικές επιλογές εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιου σχολείου για τη διδασκαλία δίγλωσσων μαθητών με ή/και χωρίς ειδικές μαθησιακές δυσκολίες στο γλωσσικό μάθημα
Date Issued: 2020
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Supervisor: Αγαλιώτης, Ιωάννης
Abstract: Στην παρούσα εργασία επιχειρείται μια παρουσίαση με θέμα τις διδακτικές επιλογές εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιου Σχολείου για τη διδασκαλία δίγλωσσων μαθητών με ή/και χωρίς ειδικές μαθησιακές δυσκολίες στο γλωσσικό μάθημα. Επίσης, παρουσιάζονται οι αντίστοιχες απόψεις Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, καθώς η προσέγγιση του θέματος έγινε τόσο σε θεωρητικό όσο και σε εμπειρικό επίπεδο. Στο θεωρητικό μέρος της εργασίας γίνεται, αρχικά, λόγος για τον ορισμό των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών στο γλωσσικό μάθημα, για τη γραφή και για τη διγλωσσία. Στη συνέχεια, παρουσιάζονται λόγοι διάγνωσης ειδικών μαθησιακών δυσκολιών σε δίγλωσσους μαθητές και πραγματοποιείται διάκριση των χαρακτηριστικών που παρουσιάζουν στη μάθηση οι δίγλωσσοι μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες σε σύγκριση με τους δίγλωσσους μαθητές που εμφανίζουν μαθησιακές δυσκολίες λόγω διγλωσσίας. Έπειτα, αναγράφονται προβλήματα που προκύπτουν στην εκπαίδευση από αυτές τις κατηγορίες μαθητών και τέλος, αναφέρονται αποτελεσματικές διδακτικές μέθοδοι και κατάλληλες διδακτικές πρακτικές που αφορούν τους δίγλωσσους μαθητές με ή χωρίς ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Στο εμπειρικό μέρος γίνεται παράθεση της έρευνας που διεξάγεται για το ζήτημα, με δείγμα εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και με μεθοδολογικά εργαλεία το ερωτηματολόγιο και τη συνέντευξη. Εν κατακλείδι, η εργασία ολοκληρώνεται με την ποσοτική και ποιοτική ανάλυση των αποτελεσμάτων της έρευνας, με τη χρήση διαγραμμάτων, την καταγραφή απαντήσεων και τη διατύπωση συμπερασμάτων.
Keywords: Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες
Διγλωσσία
Διδασκαλία
Γραφή
Γλωσσικό μάθημα
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020.
Rights: CC0 1.0 Παγκόσμια
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PapaoikonomouDimitraMsc2020.pdf2.92 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons