Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23376
Συγγραφέας: Kαργίδου, Φωτεινή
Τίτλος: Συγκριτική μελέτη στάσεων και αντιλήψεων φοιτητών και εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, γενικής και ειδικής αγωγής ως προς την διαταραχή ελλειμματικής προσοχής-υπερκινητικότητας
Αλλοι τίτλοι: Comparison study of general and special education in primary schools - teachers’ perceptions of attention deficit and hyperactivity disorder (ADHD)
Ημερομηνία Έκδοσης: 2019
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή
Επόπτης Καθηγητής: Γιαννούλη, Βασιλική
Περίληψη: Η Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητα, είναι μια διαταραχή που απαντάται πολύ συχνά σε σχολικές αίθουσες γενικής και ειδικής αγωγής. Οι μαθητές που παρουσιάζουν δυσκολίες, αποθαρρύνονται, αισθάνονται μειονεκτικά και συχνά εγκαταλείπουν τις προσπάθειές τους, εξαιτίας των μακρόχρονων δυσκολιών. Θεωρούν πως δεν έχουν τον έλεγχο της συμπεριφοράς και των συναισθημάτων τους και καθετί που τους συμβαίνει, έγκειται σε εξωγενείς παράγοντες, που δύσκολα ελέγχονται. Το σχολείο, αμέσως μετά την οικογένεια, παίζει ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο ως προς την κοινωνικοποίηση και την ομαλή συναισθηματική ανάπτυξη ενός παιδιού, καθώς το εφοδιάζει με γνώσεις και δεξιότητες αναγκαίες για τη μελλοντική του πορεία. Συχνά ωστόσο επικρατούν λανθασμένες αντιλήψεις αναφορικά με τη Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητα, που συχνά αποτελούν εμπόδιο στην αναγνώριση και στην ορθή αντιμετώπιση των συμπτωμάτων της από τους εκπαιδευτικούς. Σκοπός λοιπόν της παρούσας έρευνας, είναι αρχικά η διερεύνηση των γνώσεων των εκπαιδευτικών και των φοιτητών γενικής και ειδικής αγωγής, ως προς τη Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητας και έπειτα η συσχέτιση των γνώσεών τους για τη διαταραχή, με τον βαθμό ενσυναίσθησής τους. Από την έρευνα αυτή, προέκυψε πως οι εκπαιδευτικοί και οι φοιτητές της ειδικής αγωγής κατείχαν περισσότερες γνώσεις για ορισμένες πτυχές της διαταραχής.
Λέξεις Κλειδιά: Εκπαιδευτικοί
Φοιτητές
Ειδική Αγωγή
Γενική Αγωγή
Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Διαταραχή ελλειμματικής προσοχής - Υπερκινητικότητα
Ενσυναίσθηση
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία -- Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019
Δικαιώματα: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
KargidouFoteiniΜsc2019.pdf3.19 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons