Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23191
Συγγραφέας: Πασαλίδου, Χριστίνα
Τίτλος: Σχεδίαση, ανάπτυξη εκπαιδευτικής δραστηριότητας με αξιοποίηση της επαυξημένης πραγματικότητας και διερεύνηση των στάσεων των εκπαιδευτικών
Ημερομηνία Έκδοσης: 2019
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης
Επόπτης Καθηγητής: Φαχαντίδης, Νικόλαος
Περίληψη: Η παρούσα εργασία μελετά την αξιοποίηση της τεχνολογίας της Επαυξημένης Πραγματικότητας (ΕΠ) στην Εκπαίδευση, διερευνώντας τις στάσεις των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης αναφορικά με αυτή. Ειδικότερα, η εργασία εξετάζει τους παράγοντες που επιδρούν στη διαμόρφωση των απόψεων των εκπαιδευτικών απέναντι στην χρήση εφαρμογών κινητής Επαυξημένης Πραγματικότητας (mobile AR) και στην πρόθεση για μελλοντική ένταξή τους στη διδασκαλία. Για το λόγο αυτό, σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε εκπαιδευτική δραστηριότητα με επαύξηση ενός μαθήματος του σχολικού εγχειριδίου της Γεωγραφίας Στ’ Δημοτικού για την ορατή και αθέατη πλευρά της Σελήνης που αξιοποιεί την ΕΠ και τις κινητές συσκευές. Οι 203 εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν στην ποσοτική αυτή έρευνα, έπειτα από χρήση της εφαρμογής ΕΠ και αλληλεπίδραση με το επιπρόσθετο ψηφιακό υλικό, συμπλήρωσαν γραπτό, δομημένο ερωτηματολόγιο με κλειστού τύπου ερωτήσεις. Από την στατιστική ανάλυση των δεδομένων φάνηκε ότι υπάρχουν στατιστικά σημαντικές συσχετίσεις ανάμεσα στις μεταβλητές που, σύμφωνα με την βιβλιογραφία, διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση των απόψεων και στάσεων των εκπαιδευτικών για μία νέα, καινοτόμο τεχνολογία, όπως αυτή της κινητής Επαυξημένης Πραγματικότητας. Πιο συγκεκριμένα, βρέθηκε ότι η πρόθεση των εκπαιδευτικών για χρήση της εφαρμογής ΕΠ που σχεδιάστηκε στο πλαίσιο της Μ.Δ.Ε. συσχετίζεται με την αντιλαμβανόμενη χρησιμότητα, την εκλαμβανόμενη ευκολία στην χρήση και το αίσθημα αυτό-αποτελεσματικότητας των εκπαιδευτικών. Επιπροσθέτως, προέκυψε ότι το άγχος παρουσιάζει αρνητική συσχέτιση με την αποτελεσματικότητα που νιώθουν οι εκπαιδευτικοί αναφορικά με την ικανότητα ένταξης της ΕΠ στη διδασκαλία τους, όπως και με την αντιλαμβανόμενη ευκολία κατά τον χειρισμό της εφαρμογής ΕΠ. Τέλος, βρέθηκε ότι ο παράγοντας της ηλικίας συσχετίζεται με τον βαθμό που οι εκπαιδευτικοί θεωρούν τους εαυτούς τους ικανούς να αξιοποιήσουν αποτελεσματικά την ΕΠ για εκπαιδευτικούς σκοπούς και με την ευκολία ή αντίστοιχα το άγχος που προκαλείται κατά τη χρήση της τεχνολογίας αυτής. Γενικότερα, η στάση των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης φάνηκε θετική, με την ΕΠ να θεωρείται ως ένα αξιόλογο εκπαιδευτικό εργαλείο.
Λέξεις Κλειδιά: Επαυξημένη πραγματικότητα
Κινητή μάθηση
στάσεις εκπαιδευτικών
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019.
Δικαιώματα: CC0 1.0 Παγκόσμια
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
PasalidouChristinaMsc2019.pdf1.4 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons