Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23191
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΦαχαντίδης, Νικόλαοςel
dc.contributor.authorΠασαλίδου, Χριστίναel
dc.date.accessioned2019-06-24T05:58:00Z-
dc.date.available2019-06-24T05:58:00Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23191-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019.el
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία μελετά την αξιοποίηση της τεχνολογίας της Επαυξημένης Πραγματικότητας (ΕΠ) στην Εκπαίδευση, διερευνώντας τις στάσεις των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης αναφορικά με αυτή. Ειδικότερα, η εργασία εξετάζει τους παράγοντες που επιδρούν στη διαμόρφωση των απόψεων των εκπαιδευτικών απέναντι στην χρήση εφαρμογών κινητής Επαυξημένης Πραγματικότητας (mobile AR) και στην πρόθεση για μελλοντική ένταξή τους στη διδασκαλία. Για το λόγο αυτό, σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε εκπαιδευτική δραστηριότητα με επαύξηση ενός μαθήματος του σχολικού εγχειριδίου της Γεωγραφίας Στ’ Δημοτικού για την ορατή και αθέατη πλευρά της Σελήνης που αξιοποιεί την ΕΠ και τις κινητές συσκευές. Οι 203 εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν στην ποσοτική αυτή έρευνα, έπειτα από χρήση της εφαρμογής ΕΠ και αλληλεπίδραση με το επιπρόσθετο ψηφιακό υλικό, συμπλήρωσαν γραπτό, δομημένο ερωτηματολόγιο με κλειστού τύπου ερωτήσεις. Από την στατιστική ανάλυση των δεδομένων φάνηκε ότι υπάρχουν στατιστικά σημαντικές συσχετίσεις ανάμεσα στις μεταβλητές που, σύμφωνα με την βιβλιογραφία, διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση των απόψεων και στάσεων των εκπαιδευτικών για μία νέα, καινοτόμο τεχνολογία, όπως αυτή της κινητής Επαυξημένης Πραγματικότητας. Πιο συγκεκριμένα, βρέθηκε ότι η πρόθεση των εκπαιδευτικών για χρήση της εφαρμογής ΕΠ που σχεδιάστηκε στο πλαίσιο της Μ.Δ.Ε. συσχετίζεται με την αντιλαμβανόμενη χρησιμότητα, την εκλαμβανόμενη ευκολία στην χρήση και το αίσθημα αυτό-αποτελεσματικότητας των εκπαιδευτικών. Επιπροσθέτως, προέκυψε ότι το άγχος παρουσιάζει αρνητική συσχέτιση με την αποτελεσματικότητα που νιώθουν οι εκπαιδευτικοί αναφορικά με την ικανότητα ένταξης της ΕΠ στη διδασκαλία τους, όπως και με την αντιλαμβανόμενη ευκολία κατά τον χειρισμό της εφαρμογής ΕΠ. Τέλος, βρέθηκε ότι ο παράγοντας της ηλικίας συσχετίζεται με τον βαθμό που οι εκπαιδευτικοί θεωρούν τους εαυτούς τους ικανούς να αξιοποιήσουν αποτελεσματικά την ΕΠ για εκπαιδευτικούς σκοπούς και με την ευκολία ή αντίστοιχα το άγχος που προκαλείται κατά τη χρήση της τεχνολογίας αυτής. Γενικότερα, η στάση των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης φάνηκε θετική, με την ΕΠ να θεωρείται ως ένα αξιόλογο εκπαιδευτικό εργαλείο.el
dc.format.extent117el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsCC0 1.0 Παγκόσμια*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.subjectΕπαυξημένη πραγματικότηταel
dc.subjectΚινητή μάθησηel
dc.subjectστάσεις εκπαιδευτικώνel
dc.titleΣχεδίαση, ανάπτυξη εκπαιδευτικής δραστηριότητας με αξιοποίηση της επαυξημένης πραγματικότητας και διερεύνηση των στάσεων των εκπαιδευτικώνel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησηςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PasalidouChristinaMsc2019.pdf1.4 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons