Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22847
Συγγραφέας: Τσάνη, Ειρήνη-Ελένη
Τίτλος: Η επίδραση της χρήσης διαφορετικών μέσων γραφής στην ορθογραφική επίδοση μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και μαθητών τυπικής ανάπτυξης
Αλλοι τίτλοι: The effect of different writing modes on spelling ability of students with and without special learning difficulties
Ημερομηνία Έκδοσης: 2019
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Επόπτης Καθηγητής: Αγαλιώτης, Ιωάννης
Περίληψη: Στην παρούσα ερευνητική εργασία μελετήθηκε η ικανότητα γραφής μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες (ΕΜΔ) και μαθητών τυπικής ανάπτυξης (Τ.Α) με δύο διαφορετικά μέσα γραφής (μολύβι, πληκτρολόγιο). Πιο συγκεκριμένα, μελετήθηκε η ταχύτητα γραφής των συμμετεχόντων στα δύο μέσα και η ορθογραφία, με σκοπό τη σύγκριση του χρόνου γραφής και των λαθών που κάνουν οι μαθητές όταν γράφουν με μολύβι και όταν γράφουν με πληκτρολόγιο. Το πληκτρολόγιο αποτελεί ένα σχετικά νέο μέσο γραφής, το οποίο χρησιμοποιείται τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερο στην εκπαιδευτική διαδικασία και ιδιαίτερα στην διδασκαλία της ορθογραφίας. Για τον λόγο αυτό είναι σημαντική η διερεύνηση της γραφής με πληκτρολόγιο με σκοπό την ανάδειξη επιστημονικών ευρημάτων. Για την υλοποίηση αυτής της προσπάθειας, δημιουργήθηκε αυτοσχέδια δοκιμασία, δηλαδή η υπαγόρευση ενός κειμένου το οποίο οι συμμετέχοντες έπρεπε να γράψουν πρώτα με το μολύβι και έπειτα με το πληκτρολόγιο ενώ παράλληλα χρονομετρούνταν. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τόσο οι μαθητές με ΕΜΔ όσο και οι μαθητές Τ.Α χρειάστηκαν περισσότερο χρόνο όταν έγραψαν στο πληκτρολόγιο, γεγονός που αναδεικνύει την λιγότερη εξοικείωση που υπάρχει με το μέσο αυτό και στις δύο ομάδες συμμετεχόντων. Ωστόσο, όσον αφορά τα λάθη ορθογραφίας φάνηκε ότι δεν υπήρχε ποσοτική διαφορά στα συνολικά λάθη, αλλά σε κάποιες κατηγορίες ή υποκατηγορίες λαθών. Ακόμη, δεν βρέθηκε να υπάρχει ποιοτική διαφορά στα λάθη τόσο των μαθητών με ΕΜΔ όσο και των μαθητών Τ.Α στα δύο μέσα γραφής. Το αποτέλεσμα αυτό αναδεικνύει ότι η ορθογραφία δεν εξαρτάται τόσο από το μέσο όσο από τις νοητικές λεξικές αναπαραστάσεις που έχει το άτομο. Με βάση, λοιπόν, τα παραπάνω ευρήματα καθίσταται σαφές ότι το πληκτρολόγιο μπορεί να αποτελέσει ένα σημαντικό εργαλείο στην προσπάθεια διδασκαλίας της γραφής, αν εκτελείται πρώτα άμεση διδασκαλία πληκτρολόγησης σε όλους τους μαθητές, και ιδιαιτέρως στους μαθητές με ΕΜΔ. Τέλος, για να αποφασιστεί η ένταξη ή μη του πληκτρολογίου στην διδασκαλία της γραφής είναι απαραίτητη πρώτα η αξιολόγηση του εκάστοτε μαθητή.
Λέξεις Κλειδιά: Γραφή με το χέρι
Πληκτρολόγηση
Ορθογραφία
Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019.
Δικαιώματα: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
TsaniEiriniEleniMsc2019.pdf1.42 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons