Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22847
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΑγαλιώτης, Ιωάννηςel
dc.contributor.authorΤσάνη, Ειρήνη-Ελένηel
dc.date.accessioned2019-04-03T05:33:56Z-
dc.date.available2019-04-03T05:33:56Z-
dc.date.issued2019el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22847-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019.el
dc.description.abstractΣτην παρούσα ερευνητική εργασία μελετήθηκε η ικανότητα γραφής μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες (ΕΜΔ) και μαθητών τυπικής ανάπτυξης (Τ.Α) με δύο διαφορετικά μέσα γραφής (μολύβι, πληκτρολόγιο). Πιο συγκεκριμένα, μελετήθηκε η ταχύτητα γραφής των συμμετεχόντων στα δύο μέσα και η ορθογραφία, με σκοπό τη σύγκριση του χρόνου γραφής και των λαθών που κάνουν οι μαθητές όταν γράφουν με μολύβι και όταν γράφουν με πληκτρολόγιο. Το πληκτρολόγιο αποτελεί ένα σχετικά νέο μέσο γραφής, το οποίο χρησιμοποιείται τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερο στην εκπαιδευτική διαδικασία και ιδιαίτερα στην διδασκαλία της ορθογραφίας. Για τον λόγο αυτό είναι σημαντική η διερεύνηση της γραφής με πληκτρολόγιο με σκοπό την ανάδειξη επιστημονικών ευρημάτων. Για την υλοποίηση αυτής της προσπάθειας, δημιουργήθηκε αυτοσχέδια δοκιμασία, δηλαδή η υπαγόρευση ενός κειμένου το οποίο οι συμμετέχοντες έπρεπε να γράψουν πρώτα με το μολύβι και έπειτα με το πληκτρολόγιο ενώ παράλληλα χρονομετρούνταν. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τόσο οι μαθητές με ΕΜΔ όσο και οι μαθητές Τ.Α χρειάστηκαν περισσότερο χρόνο όταν έγραψαν στο πληκτρολόγιο, γεγονός που αναδεικνύει την λιγότερη εξοικείωση που υπάρχει με το μέσο αυτό και στις δύο ομάδες συμμετεχόντων. Ωστόσο, όσον αφορά τα λάθη ορθογραφίας φάνηκε ότι δεν υπήρχε ποσοτική διαφορά στα συνολικά λάθη, αλλά σε κάποιες κατηγορίες ή υποκατηγορίες λαθών. Ακόμη, δεν βρέθηκε να υπάρχει ποιοτική διαφορά στα λάθη τόσο των μαθητών με ΕΜΔ όσο και των μαθητών Τ.Α στα δύο μέσα γραφής. Το αποτέλεσμα αυτό αναδεικνύει ότι η ορθογραφία δεν εξαρτάται τόσο από το μέσο όσο από τις νοητικές λεξικές αναπαραστάσεις που έχει το άτομο. Με βάση, λοιπόν, τα παραπάνω ευρήματα καθίσταται σαφές ότι το πληκτρολόγιο μπορεί να αποτελέσει ένα σημαντικό εργαλείο στην προσπάθεια διδασκαλίας της γραφής, αν εκτελείται πρώτα άμεση διδασκαλία πληκτρολόγησης σε όλους τους μαθητές, και ιδιαιτέρως στους μαθητές με ΕΜΔ. Τέλος, για να αποφασιστεί η ένταξη ή μη του πληκτρολογίου στην διδασκαλία της γραφής είναι απαραίτητη πρώτα η αξιολόγηση του εκάστοτε μαθητή.el
dc.format.extent93el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΓραφή με το χέριel
dc.subjectΠληκτρολόγησηel
dc.subjectΟρθογραφίαel
dc.subjectΕιδικές μαθησιακές δυσκολίεςel
dc.titleΗ επίδραση της χρήσης διαφορετικών μέσων γραφής στην ορθογραφική επίδοση μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και μαθητών τυπικής ανάπτυξηςel
dc.title.alternativeThe effect of different writing modes on spelling ability of students with and without special learning difficultiesen
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάστασηel
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TsaniEiriniEleniMsc2019.pdf1.42 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons